اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی دانشگاه یاسوج خبر داد

اجرای طرح پایش فرهنگی در دانشگاه یاسوج

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یاسوج از اجرای طرح پایش در این دانشگاه گفت.

اجرای طرح پایش فرهنگی در دانشگاه یاسوج

حجت‌الاسلام امرالله اندرزیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: ظرفیت‌های فرهنگی دانشگاه به مجریان و متولیان فرهنگی همچون انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، بسیج دانشجویی، کانون‌های فرهنگی و دیگر نهادها سپرده خواهد شد که این کار در اولین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه صورت گرفته است.

وی افزود: مطالبات رهبری در دستور کار قرار گرفته و امسال شورای کرسی‌ها، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، بسیج دانشجویی، گروه معارف هم اساتید و هم دانشجویی به صورت فعال‌تر به برگزاری برنامه‌های خود خواهند پرداخت.

این مسئول در دانشگاه یاسوج تصریح کرد: کرسی‌های آزاد اندیشی، مناظرات مکتوب، میزگردها، جلسات نظریه پردازی، کارگروه‌های معارف و حلقه‌های صالحین از برنامه‌های پرباری هستند که به صورت منسجم‌تر به مرحله اجرا خواهند رسید.

اندرزیان با اشاره به این که در فضای دانشجویی ظرفیت‌های بسیار بالایی وجود دارد افزود: پایش فرهنگی یعنی استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دانشجویان در سال جدید که کارهای مقدماتی آن هم انجام گرفته است.

وی در ادامه ابراز کرد: تفاوت‌هایی بین خانه و خوابگاه برای دانشجویان جدیدالورود از حیث فرهنگی و معنوی وجود دارد که با برگزاری نماز جماعت در خوابگاه‌ها، حلقه‌های معرفت و مشاوره دادن به دانشجویان سعی بر رفع این خلأ خواهیم کرد.

اندرزیان با بیان اینکه برای دانشجویان جدیدالورود قرار است جشن دانشجویی برگزار شود، یادآور شد: تور فرهنگی از اقداماتی است که هر ساله انجام می‌شود.

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه یاسوج از انجمن‌های علمی هم یادی کرد و گفت: سال گذشته انجمن‌های علمی رشته‌ای و میان رشته‌ای از 17 انجمن به 23 انجمن افزایش پیدا کرده که این کار نشان از رشد چشم‌گیر و ارتقاء سطح کیفی و کمی دانشجو را در ارتباط با بدنه دانشجویی می‌رساند.

وی خاطرنشان کرد: جشنواره حرکت از جشنواره‌هایی است که دو سال است اجرا می‌شوند و این فرصتی است که همه ی متولیان علمی و فرهنگی دانشگاه زحمات یک ساله خود را به منصه ظهور برسانند.

در ادامه این گفت‌وگو اندرزیان از شورای فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های سراسر استان که مسئول برگزاری این شورا دانشگاه یاسوج است سخن گفت و افزود: شورای فعالیت‌های فرهنگی حداقل ماهانه یک بار برگزار می‌شوند و این شورا نقش هماهنگی دانشگاه‌ها و وحدت رویه فرهنگی را در بین همه دانشگاه‌های استان بر عهده دارد که در این شورا معاون فرهنگی و برخی رؤسای دانشگاه‌ها عضو هستند.

وی در ادامه به بحث کارگاه‌های پیشگیری پرداخت و تصریح کرد: امسال 10 کارگاه در بحث مواد مخدر و مشاوره به صورت تفریحی هم داخل دانشگاه و هم خارج دانشگاه برگزار خواهد شد که اطلاع‌رسانی می‌شود تا دانشجویان در این کارگاه‌ها حضور فعال پیدا کنند.

اندرزیان با تبریک هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: نمایشگاه دفاع مقدس با محوریت بسیج دانشجویی و همکاری نهاد رهبری برپا شده است.

وی افزود: به همه‌ی اساتید دانشگاه اطلاع‌رسانی شده که یک وقت خاص را در کلاس برای صحبت کردن در مورد ارزش‌ها دفاع مقدس اختصاص دهند.

انتهای پیام/2571/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول