اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدال برنز المپیاد کامپیوتر کشور به دانش‌آموز بنابی رسید

دانش‌آموز تیزهوش بنابی توانست مدال برنز المپیاد کامپیوتر کشور را کسب کند.

مدال برنز المپیاد کامپیوتر کشور به دانش‌آموز بنابی رسید

به گزارش خبرگزاری فارس از بناب، حامد شیرزاد دانش‌آموز سال سوم ریاضی و فیزیک ‌مرکز استعدادهای درخشان علامه طباطبایی بناب است که پس از طی سه مرحله آزمون به دوره تابستانی باشگاه دانش‌پژوهان جوان راه یافته و پس از گذراندن دوره مذکور مدال برنز را کسب کرد.

این مدال سومین مدال کشوری کسب شده از سوی دانش‌آموزان مرکز علامه طباطبایی بناب و چهارمین مدال کشوری کسب شده از سوی دانش‌آموزان آموزش و پرورش شهرستان بناب است.

براساس این گزارش المپیادهای علمی از جمله رقابت‌هایی است که هرساله توسط وزارت آموزش و پرورش و باشگاه دانش‌پژوهان جوان در سطح مدارس کشور و در رشته‌های ریاضی، فیزیک، کامپیوتر، نجوم، ادبی، زیست شناسی و شیمی در بین دانش‌آموزان دبیرستانی برگزار می‌شود.

این المپیادها در دو یا سه مرحله با طراحی سئوالات متمرکز و یکسان توسط وزارت آموزش و پرورش برنامه‌ریزی می‌شود و در نهایت قبولان مرحله دوم یا سوم به دوره تابستانی باشگاه دانش‌پژوهان جوان راه یافته و پس از گذراندن دوره‌ها و ارزیابی طی چندین ماه توسط اساتید مجرب در تهران موفق به اخذ مدال از دست وزیر ‌آموزش و پرورش و سایر مسئولان بلندپایه کشور می‌شوند و از بین دارندگان مدال‌های طلای آن رشته، تیم ملی المپیاد کشورمان در همان رشته انتخاب شده و به عنوان اعضای تیم ملی جمهوری اسلامی ایران افتخار شرکت در مسابقات جهانی را پیدا می‌کنند.

راهیابی به دوره تابستانی المپیادها بسیار دشوار بوده و از کل کشور معمولاً 30 تا 40 نفر انتخاب می‌شوند.

انتهای پیام/60004/ش30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول