اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان خبر داد

بخشودگی صددرصد جرایم بیمه‎ای واحدهای صنفی

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان گفت: جرایم بیمه‎ای واحدهای صنفی، صنعتی و کشاورزی صد در صد بخشیده می‎شود.

بخشودگی صددرصد جرایم بیمه‎ای واحدهای صنفی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی تامین اجتماعی، علی‌اصغر دادخواه با بیان ابلاغ بخشودگی جرایم بیمه‎ای کارگاه‎های صنفی، صنعتی و کشاورزی اظهار کرد: به منظور تسهیل وصول مطالبات معوق سازمان تامین اجتماعی ، کارفرمایان واحدهای صنفی و صنعتی و کشاورزی که تا پایان سال 1391 بدهی قطعی حق بیمه و بیمه بیکاری به این سازمان داشته باشند، می‎توانند با مراجعه به شعب بیمه‎ای این سازمان و ثبت درخواست بخشودگی از مزایای این طرح استفاده کنند.

وی افزود: این طرح تا تاریخ 19 دی ماه اجرایی است و کارفرمایان باید در اجرای این قانون تا تاریخ یاد شده نسبت به تعیین تکلیف نهایی بدهی خود اقدام کنند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان در ادامه گفت: کارفرمایان در صورتی که توانایی پرداخت بدهی‎های قطعی معوقه بابت اصل حق بیمه و بیمه بیکاری تا اسفند ماه 91 را به صورت یک جا نداشته باشند،  باید درخواست کتبی خود مبنی بر تقسیط بدهی‎های کارگاه را حداکثر تا تاریخ 19دی ماه  ارائه و ثبت دفتر شعبه کنند.

وی در ادامه با اشاره به بدهی چهار هزار میلیاردی کارفرمایان کارگاه‎های طرف قرارداد این سازمان گفت: ابلاغ قانون بخشودگی جرایم گام موثری در تسهیل وصول مطالبات و تکریم شرکای اجتماعی سازمان دارد.

دادخواه در ادامه با ارائه گزارشی از خدمات بیمه‎ای و عملکرد این اداره کل تصریح کرد: هم اکنون در استان اصفهان یک میلیون و دو هزار نفر بیمه شده اصلی و بیش از یک میلیون و 638 هزار نفر بیمه شده تبعی تحت پوشش این سازمان است که بیش از 63 درصد جمعیت استان را شامل می‎شود.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان سه میلیون و 50 هزار نفر زیر پوشش حمایت‎های کوتاه مدت و بلند مدت سازمان هستند، ادامه داد: این بیمه شدگان توسط 40 شعبه اصلی، 24 شعبه اقماری و 13 کارگزاری خدمات‌دهی می‌شوند.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان اصفهان در ادامه با اشاره به رشد بیمه شدگان خاص در استان اصفهان گفت: هم اکنون  بیمه شدگان کارگران ساختمانی 31 هزار و 700 نفر و  بیمه قالی بافان و هنرمندان صنایع دستی 48 هزار و 186 نفر و مددجویان و زنان سرپرست خانوار بالغ بر 23 هزار نفر تحت پوشش هستند.

وی ادامه داد: با افزایش چتر حمایتی این سازمان ، تاکنون 1200 نفر از بسیجیان، 2500 نفر از خادمین مساجد و 8 هزار و 160 نفر از طلاب و روحانیون و بالغ بر هزار نفر از باربران انفرادی در استان اصفهان بیمه شده اند.

دادخواه افزود: در استان اصفهان تاکنون 192 هزار نفر مستمری بگیر وجود دارد که این اداره کل ماهیانه بالغ بر 148 میلیارد تومان مستمری پرداخت میکند.

وی در ادامه با اشاره به اجرای قانون بازنشستگی پیش از موعد در مشاغل سخت و زیان آور گفت: تاکنون در استان اصفهان بیش از 20 هزار نفر با اجرای این قانون بازنشسته شده‎اند که 90 درصد آنان از صنایع ریسندگی و بافندگی و نساجی است.

انتهای پیام/63019/ر/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول