اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با هزینه 2.5 میلیارد ریال‌

کتابخانه عمومی‌ ‌بهاباد زرند افتتاح شد

کتابخانه عمومی «نون و القلم» روستای بهاباد زرند با هزینه 2 میلیارد و 500 میلیون ریال‌ افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کتابخانه عمومی‌ ‌بهاباد زرند افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از زرند، طی مراسمی با حضور‌ ‌معاون استاندار کرمان و جمعی از معاونان و مدیران کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، کتابخانه عمومی «نون و القلم» روستای بهاباد زرند با هزینه 2 میلیارد و 500 میلیون ریال‌ توسط خانواده مرحوم‌ عباس‌ یزدانی‌فر افتتاح و مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

‌جواد کمالی معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان اظهار داشت: تمام‌ اموال نزد انسان‌ها امانت است و چه زیبا و خداپسندانه است که این امانت در راه خیر صرف شود که با اجر اخروی نیز همراه باشد.

وی ایمان به خدا و انفاق را از ویژگی‌های انسا‌ن‌های نیکوکار و مؤمن دانست و گفت: در آیات و روایات نیز در‌باره نیکوکاری و کمک به دیگران بارها و بارها اشاره و جهاد در راه خدا با مال و انفاق کار خیر نامیده شده است.

کمالی افزود: یکی از راه‌های مقابله با هجمه دشمنان ساخت بناهای فرهنگی است که خانواده مرحوم‌ عباس یزدانی‌فر با ساخت کتابخانه در این شهرستان توانسته دین خود را در این عرصه ادا کند.

وی اطلاع‌رسانی‌، تحقیق و پژوهش را از پایه‌های اساسی توسعه جامعه دانست و ابراز داشت: کتابخانه به عنوان یک نهاد می‌تواند عمده‌ترین منابع اطلاعاتی را در اختیار علاقمندان قرار دهد و پاسخگوی بسیاری از نیازهای جویندگان علم باشد.

علی غیاثی مدیرکل مشارکت‌ها و شهرداری‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور اظهار داشت: خیران کتابخانه‌ساز می‌توانند در توسعه کتاب و کتابخوانی کمک‌رسان نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور باشند.

وی گفت: هم‌اکنون 300 کتابخانه با مشارکت‌های مردمی در شهرستان‌های کشور وجود دارد که 200 باب کتابخانه از سال 83 به بعد ایجاد شده است.

غیاثی تصریح کرد: هم‌اکنون 83 انجمن خیران کتابخانه‌ساز در 29 استان کشور و 52 شهرستان تاسیس شده است‌.

رضا کرمی فرماندار زرند اظهار داشت: این کتابخانه‌ با 500 متر‌مربع زیر‌بنا و 35 هزار جلد کتاب در عنوان‌های مختلف و بخش‌های کودک‌، نشریات‌، دفاع مقدس‌، کرمان‌شناسی ‌و کلاس‌های قصه‌خوانی‌، قرآن ‌و هنرهای تجسمی مورد استفاده علاقمندان قرار گرفته است.

حجت‌الاسلام رضا کرمی‌پور امام جمعه زرند نیز با قدر‌دانی از خانواده مرحوم یزدانی‌فر ساخت کتابخانه‌ را کاری بسیار ارزشمند و بزرگ در ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی شهرستان بیان کرد.

به گزارش فارس در حال حاضر‌ هشت باب کتابخانه با 79 هزار جلد کتاب  و 4 هزار و 500 عضو فعال در شهرستان زرند دایر است.

انتهای پیام/80022/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول