اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش و تحقیقات دادگستری گلستان خبر داد

تشکیل 15 کارگروه‌ پژوهشی کاهش جرایم در دادگستری گلستان

معاون آموزش و تحقیقات دادگستری گلستان با اشاره به تشکیل 15 کارگروه پژوهشی گفت: 120 قاضی و 20 کارشناس از اداره کل زندان‎های استان در این کارگروه‎ها به صورت علمی راهکارهای کاهش جرایم و برون‎رفت از مجازات را بررسی می‎کنند.

تشکیل 15 کارگروه‌ پژوهشی کاهش جرایم در دادگستری گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل روابط عمومی و اطلاع‎رسانی دادگستری کل استان گلستان، علی‎اکبر اسمعیلی با اشاره به تشکیل 15 کارگروه پژوهشی در این زمینه اظهار داشت: 120 قاضی و 20 کارشناس از اداره کل زندان‎های استان در این کارگروه‎ها به صورت علمی و کاربردی راهکارهای کاهش جرایم و راهکارهای برون‎رفت از مجازات‎هایی که منتهی به بازداشت می‎شود را بر اساس قانون مجازات اسلامی جدید بررسی می‎کنند.

وی افزود: کارشناسان سازمان‎های دانشگاه علوم پزشکی، استاندارد و تحقیقات صنعتی، ضابطان ذبح شرعی، ضابطان منابع طبیعی و محیط زیست و شیلات هم که در تشکیل پرونده‎های قضایی و تحقیقات مقدماتی نقش اساسی دارند جرایم مربوط به حوزه‎های خود را بررسی و در این کارگروه‎ها مطرح می‎کنند.

معاون آموزش و تحقیقات دادگستری گلستان خاطرنشان کرد: در تمام مراحل تحقیق، بررسی و ارائه راهکارها یک استاد راهنما نیز اعضای گروه را همراهی می‎کند.

اسمعیلی اضافه کرد: نتایج از حاصل از این بررسی گروهی نیمه آبان در کارگاه آموزشی پیشگیری از وقوع جرم ارائه می‎شود.

وی با بیان اینکه 15 جرمی که در این کارگروه‎های پژوهشی بررسی می‎شوند موضوع دو سوم پرونده‎های ورودی به محاکم استان را تشکیل می‎دهند ابراز امیدواری کرد نتایج حاصل از این طرح‎های پژوهشی از بار محاکم استان بکاهد.

به گفته اسمعیلی، مبنای این طرح پژوهشی از برگزاری نخستین کارگاه علمی کاربردی پیشگیری از وقوع جرم که سال گذشته در گنبدکاووس برگزار شده بود، گذاشته شد.

انتهای پیام/2307/ط/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول