اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور عالی سرپرست وزارت آموزش و پرورش:

12 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز در کشور تحصیل می‌کنند

مشاور عالی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: 12 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز در سطح کشور وجود دارد و امروز با آغاز سال تحصیلی جدید این دانش‌آموزان در مدارس مشغول به تحصیل شده‌اند.

12 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز در کشور تحصیل می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، احمد صافی پیش از ظهر امروز در آیین بازگشایی مدارس با اشاره به سطح علم و دانش در استان اصفهان اظهار داشت: اصفهان از استان‌های فعال و شاخص کشور در زمینه مباحث آموزشی است و فعالیت‌های آموزش و پرورش استان این موضوع مهم را نشان می‌دهد.

وی با بیان این‌که استان اصفهان امکانات مطلوبی را در راستای رشد و تعلیم دانش‌آموزان دارد، عنوان کرد: اصفهان به عنوان استان هنرمندان، شاعران، محققان، ایثار‌گران و صاحب‌نظران تعلیم و تربیت در سطح کشور تلقی می‌شود و ظرفیت‌های بسیاری در این استان به منظور رشد و شکوفایی علم و دانش‌آموزان وجود دارد.

مشاور عالی سرپرست وزارت آموزش و پرورش با اشاره به وجود مراکز تربیت معلم و دانشگاه‌های مختلف در استان اصفهان تصریح کرد: مردم اصفهان نقش بی‌بدیلی را در توسعه، شکوفایی و پیشرفت کشور ایفا می‌کنند و مسئولان کشور باید به نقش مهم و موثر مردم اصفهان در توسعه و آبادانی کشور توجه کنند.

وی به ضرورت توجه به شاخصه‌های معنوی دانش‌آموزان اشاره کرد و ادامه داد: دانش‌آموزان باید به منظور دست‌یابی به مدارج علمی بالا با وضو وارد مدارس شوند و توسعه آموزش‌های قرآنی در مدارس در دستور کار آموزش و پرورش قرار دارد.

صافی با اشاره به فعالیت یک میلیون و 100 هزار کارمند اداری و آموزشی در وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: همچنین حدود 730 هزار فرهنگی بازنشسته در کانون بازنشستگان فرهنگی کشور وجود دارد و دعوت از این افراد در برنامه‌های مختلف آموزش و پرورش سبب فراموش نشدن فرهنگیان بازنشسته می‌شود.

وی با بیان این‌که مدرسه به عنوان مرکز رشد و پرورش انسان‌ها تلقی می‌شود، افزود: 12 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز در سطح کشور وجود دارد و امروز با آغاز سال تحصیلی جدید این دانش‌آموزان در مدارس مشغول به تحصیل شده‌اند.

مشاور عالی سرپرست وزارت آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش با ارائه آموزش‌های لازم به دانش‌آموزان در مدارس در راستای رشد اخلاقی، علمی، اعتقادی، فرهنگی و مذهبی این افراد تلاش می‌کند.

انتهای پیام/63004/م30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول