اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با اول مهرماه

200 هزار دانش‌آموز قزوینی آغاز سال تحصیلی جدید را جشن گرفتند

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: 200 هزار دانش‌آموز قزوینی در مقاطع مختلف ابتدایی و متوسطه اول و دوم آغاز سال تحصیلی جدید را جشن گرفتند.

200 هزار دانش‌آموز قزوینی آغاز سال تحصیلی جدید را جشن گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جعفر حبیبی صبح امروز در مراسم نمادین زنگ مهر و مقاومت که در دبیرستان پاسداران برگزار شد، با اشاره به اینکه هر سال با بازگشایی مدارس در روز اول مهرماه دانش‌آموزان برای تحصیل به مدرسه می‌روند، اظهار کرد: به دلیل وقوع این رخداد بزرگ آموزشی و فرهنگی در مدارس کشور جشن برپا می‌شود.

وی اضافه کرد: امروز 200 هزار دانش‌آموز و دانش‌پژوه در یک‌هزار و 800 مدرسه و 8‌ هزار و 600 کلاس درس با حضور 15 هزار معلم فرهیخته جشن آغاز سال تحصیلی 92-93 را برپا کردند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به اینکه روز اول مهرماه با هفته دفاع مقدس متقارن شده است، تصریح کرد: یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس را در این روز گرامی می‌داریم.

این مسئول با بیان اینکه دبیرستان پاسداران در هشت سال دفاع مقدس 32 شهید را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است، خاطرنشان کرد: تحقق این مهم یکی از دلایل برگزاری مراسم نمادین زنگ مهر و مقاومت در این مدرسه بوده است.

حبیبی با اشاره به اینکه دانش‌آموزان و معلمان در هشت سال دفاع مقدس از مرزهای میهن اسلامی دفاع کردند تا در برابر دشمنان پیروز شدند، ادامه داد: امروز نیز دانش‌آموزان و معلمان با تلاش در سنگر علم و دانش می‌توانند به دستاوردهای عظیم علمی برسند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین اضافه کرد: آرامش و آسایشی که امروز در کشور حاکم است مدیون خون پاک شهداست و باید آن را قدر بدانیم.

وی ارتقای سطح پرورشی و آموزشی را با توجه به سند تحول بنیادین از رسالت‌های آموزش و پرورش دانست و گفت: این سند برگرفته از تعالیم اسلامی است.

حبیبی با بیان اینکه باید در راستای ارتقای سطح آموزشی و پرورشی محتوای تعلیم و تربیت و کیفیت آن تلاش کرد، اظهار کرد: برای تحقق این سیاست و رسالت آموزش و پرورش نیاز به بهسازی و ارتقای منابع انسانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین استمرار سیاست‌های تدوین شده گذشته مانند هوشمندسازی مدارس و توسعه مدارس قرآنی را از دیگر سیاست‌های آموزش و پرورش برشمرد و افزود: در سال تحصیلی جدید به‌کارگیری این سیاست در آموزش و پرورش اولویت دارد.

*کسب رتبه هفتم قبولی دانش‌آموزان در کشور

وی با اشاره به اینکه امتحانات نهایی متوسطه به صورت سراسری در کشور برگزار شده است، تصریح کرد: سال گذشته براساس آمار و اطلاعات وزارت آموزش و پرورش دانش‌آموزان این پایه استان قزوین در میانگین معدل و درصد قبولی توانستند رتبه هفتم کشوری را کسب کنند.

حبیبی ادامه داد: این مطلب نشان دهنده این است که با اهتمام دانش‌آموزان و معلمان می‌توانیم در آینده نزدیک به جایگاه شایسته و مطلوب علم و فرهنگ برسیم.

انتهای پیام/77009/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول