اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین خبر داد

تمدید مهلت شرکت در دوسالانه عکس بسیج قزوین

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین از تمدید مهلت شرکت در دومین دوسالانه عکس بسیج در این استان خبر داد.

تمدید مهلت شرکت در دوسالانه عکس بسیج قزوین

محمد امیری‌مقدم امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین اظهار کرد: مهلت ارسال آثار به دبیرخانه دومین دوسالانه سراسری عکس بسیج در این استان تا 12 مهرماه تمدید شد.

وی افزود: این جشنواره در راستای ایجاد بستر مناسب برای بروز خلاقیت‌های هنری، تلاش برای معرفی ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی، ارتقای ارتباط میان هنرمندان عکاس در سراسر کشور و استعدادیابی از میان جوانان برگزار می‌شود.

امیری‌مقدم ادامه داد: برگزاری این جشنواره در دو موضوع شامل زندگی ایرانی اسلامی در بخش‌های آیین عبادی، جشن‌ها، عزاداری‌ها، اقوام و حماسه و نظایر آن و نیز فعالیت‌های فردی و اجتماعی بسیج و بسیجیان در بخش‌های خدمت‌رسانی، اردوهای سازندگی، ایثار و مقاومت و موارد مشابه صورت می‌گیرد.

این مسئول تصریح کرد: از آنجا که در زمینه حماسه سیاسی و اقتصادی جشنواره و برنامه ویژه‌ای در قزوین برگزار نشده، این موضوع به عنوان یکی از سرفصل‌های بخش زندگی ایرانی اسلامی برای رقابت عکاسان قزوینی در نظر گرفته شده است.

وی شرکت در جشنواره را برای تمام عکاسان آزاد خواند و خاطرنشان کرد: علاقه‌مندان می‌توانند در هر یک از موضوعات حداکثر هفت اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

امیری‌مقدم تصریح کرد: انتخاب و داوری آثار بر اساس تقویم اجرایی دوسالانه تا 20 مهرماه انجام می‌شود و در مجموع از استان قزوین 40 اثر ارسال شده که 20 اثر در هر یک از دو موضوع یاد شده به نمایشگاه راه می‌یابند.

وی اضافه کرد: در پایان بخش استانی شش نفر به عنوان نفرات اول تا سوم هر یک از دو موضوع برگزیده و در هر موضوع نیز دو نفر شایسته تقدیر شناخته می‌شوند.

رئیس بسیج هنرمندان استان قزوین با اشاره به پرداخت هدایایی به هر یک از آثار راه‌ یافته به نمایشگاه‌های استانی به جز آثار برگزیده و تقدیری خاطرنشان کرد: افراد برگزیده در این بخش به بخش کشوری راه می‌یابند و آثار راه‌یافتگان به این مرحله آذرماه امسال مورد داوری قرار می‌گیرد.

امیری‌مقدم با بیان اینکه علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دو صورت اینترنتی و حضوری به دبیرخانه ارائه کنند، یادآور شد: در روش اینترنتی عکاسان باید پس از تکمیل فرم ثبت‌نام در سایت www.torfehhonar.ir آثار خود را روی این سایت بارگذاری کنند و در روش حضوری نیز می‌توانند عکس‌ها را روی لوح فشرده به دبیرخانه جشنواره واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل دهند.

وی ارسال روش اینترنتی را از مزایای این دوره نسبت به دو سال قبل عنوان کرد و ادامه داد: راه‌اندازی پایگاه اینترنتی «طرفه هنر» برای اطلاع‌رسانی رویدادهای جشنواره مزیت دیگر دومین دوسالانه عکس بسیج است.

این مسئول اظهار کرد: آثار دریافتی از طریق سایت طرفه هنر از تهران براساس استان‌ها تفکیک می‌شود و برای داوری در اختیار دبیرخانه استانی قرار می‌گیرد.

امیری‌مقدم خاطرنشان کرد: داوری آثار عکاسان قزوینی را مریم اعتمادزاده پیشکسوت عکاسی در قزوین، ناصر محمدی پیشکسوت و مدرس عکاسی از زنجان و یک نفر به عنوان نماینده و بازرس دبیرخانه کشوری به عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه اعضای هیئت داوران علاوه بر تجربه، تحصیلاتی نیز مرتبط با عکاسی دارند، افزود: موضوع عکس و تکنیک‌های به کار برده شده در ثبت آن از ملاک‌های داوری و انتخاب آثار است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین تصریح کرد: در راستای برگزاری دومین دوسالانه عکس بسیج، در نشست‌های انجمن عکس بسیج قزوین ضمن تعیین هیئت داوران مقرر شد اردوهایی برای عکاسان قزوین برگزار شود که برپایی اردوی عکاسی در الموت از جمله این برنامه‌هاست.

امیری‌مقدم گفت: با توجه به اختصاص نیمی از موضوع جشنواره به موضوع بسیج انتظار می‌رود علاوه بر هنرمندان غیر عضو بسیج، اعضای بسیج نیز در جشنواره شرکت فعال داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در دوره پیش علی صفری در حوزه انسان و زندگی و کاوه بغدادچی در حوزه آیین و سنن با راهیابی به بخش کشوری، شایسته تقدیر شناخته شدند.

انتهای پیام/77011/ز40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول