اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین روز از هفته دفاع مقدس صورت گرفت

آغاز بازسازی عملیات خیبر در ساحل بوشهر

در نخستین روز از هفته دفاع مقدس عملیات خیبر در ساحل بوشهر با مشارکت نیروهای منطقه دوم دریایی سپاه بازسازی و اجرا شد.

آغاز بازسازی عملیات خیبر در ساحل بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه یکشنبه شب در آیین آغاز بازسازی عملیات خیبر که استاندار بوشهر و فرماندهان نیروهای مسلح مستقر در استان بوشهر حضور داشتند اظهار داشت: عملیات خیبر غافل کننده‌ترین عملیات دفاع مقدس علیه رژیم بعث عراق بود که با موفقیت اجرا شد.

سردار علی رزمجو با بیان اینکه استان بوشهر در عملیات خیبر نقش مهم و استراتژی داشت گفت: بازسازی این عملیات به منطقه دوم نیروی دریایی سپاه واگذار شد که این عملیات تا پایان هفته دفاع مقدس در ساحل بوشهر حدفاصل شرکت ملی نفتکش تا اسکله جلالی بوشهر انجام می‌شود.

وی گفت: برای بازسازی این عملیات که تجهیزات نظامی در اجرای آن به کار گرفته شده است 20 روز برای اجرای آن برنامه‌ریزی و طراحی‌های لازم صورت گرفته است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه بیان کرد: عملیات ظفرمند خیبر در سوم اسفند سال 62 به مدت 8 روز در منطقه عمومی جزایر مجنون اجرا شد که ضمن به هلاکت رسیدن و زخمی شدن 15 هزار نفر از دشمنان بعثی بیش از یک هزار و 150 اسیر و صدها تجهیزات نظامی و سلاح‌ به غنیمت گرفته شد و یک‌هزار کیلومتر از جزایر مجنون از دست دشمن آزاد شد.

رزمجو افزود: در عملیات خیبر 9 لشکر سپاه پاسداران، 9 تیپ مستقل، یگان دریایی قرارگاه نوح نبی بوشهر و 7 لشکر پیاده ارتش و لشکرهای رزمی ارتش شرکت داشتند که ضمن انهدام نیروهای سوم عراق و تامین جزایر مجنون شمالی و جنوبی بیش از یک‌هزار کیلومتر مربع اراضی اشغالی در هور، 140 کیلومتر مربع در جزایر مجنون و 40 کیلومتر مربع در طلایه آزاد شدند.

وی با بیان اینکه نیروهای استان بوشهر نقش تعیین کننده‌ای در عملیات خیبر داشتند گفت: این استان 42 شهید، 56 جانباز و 2 آزاده در این عملیات تقدیم انقلاب اسلامی کرد.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه تاکید کرد: عملیات خیبر اولین عملیات بزرگ آبی خاکی ایران در هشت سال دفاع مقدس بود.

در این مراسم پس از اعلام رمز عملیات، نیروهای شرکت‌کننده به اجرای عملیات پرداختند که مورد توجه آحاد مختلف مردم بوشهر قرار گرفت.

انتهای پیام/66006/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول