اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور

زنگ مدارس در زندان مرکزی شیراز نواخته شد

همزمان با سراسر کشور، زنگ مدرسه از راه دور زندان عادل‌آباد شیراز نیز به صدا درآمد.

زنگ مدارس در زندان مرکزی شیراز نواخته شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های فارس، همزمان با مدارس سراسر کشور، مدرسه از راه دور عادل‌آباد در زندان مرکزی شیراز نیز با حضور رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز، رئیس اداره فرهنگی و تربیتی زندان‌های فارس، مدیر و جمعی از معلمان این مدرسه و مسئولان زندان و تعدادی از زندانیان دانش‌آموز بازگشایی شد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز در آیین بازگشائی مدرسه از راه دور عادل آباد در زندان مرکزی شیراز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و هفته دفاع مقدس در جمع زندانیان این مدرسه مطالبی پیرامون علم‌آموزی مطرح و در سخنانی با اشاره به احادیث و روایات در این زمینه خطاب به زندانیان گفت: هیچ‌گاه از رحمت خداوند ناامید و مأیوس نباشید چرا که بزرگ‌ترین گناه یأس و ناامیدی است.

محمد جواد جباری اضافه کرد: تلاش ما در آموزش و پرورش این است تا جایی که ممکن باشد، راه درست و صحیح را به دانش‌آموزان نشان دهیم و شرایطی را فراهم کنیم تا آنان به سمت خطا هدایت نشوند.

وی ادامه داد: هرکس ممکن است در زندگی مرتکب اشتباهی شود و وظیفه ما نیز در برابر جوانانی که به دلایلی گرفتار زندان شده‌اند به مراتب بیشتر و برای افرادی که اکنون گرفتار زندان هستند نیز تلاش می‌کنیم تا آنان با فرهنگ ناب اسلامی آشنا شوند.

جباری تصریح کرد: مردم می‌توانند با ارتقای سطح آگاهی خود و فرزندانشان شرایط را به نحوی فراهم کنند که دچار مشکل و گرفتار زندان نشوند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک شیراز همچنین ادامه داد: آموزش از راه دور برای افرادی در نظر گرفته شده که لازم‌التعلیم با سن خاصی نیستند و زندانیان نیز با توجه به شرایط سنی می‌توانند از شرایط و امکانات فراهم شده در این مدرسه استفاده کنند تا بازگشت خوبی به جامعه داشته باشند.

وی در پایان یادآور شد: مدرسه کار و دانش طی سال‌های گذشته در این مرکز اصلاحی و تربیتی دایر بوده و با بررسی و رفع مشکلات قانونی آن سعی می‌کنیم با رایزنی با اداره آموزش و پرورش کل استان شرایط را فراهم تا دوباره فعال و راه‌اندازی شود.

انتهای پیام/2448/ت/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول