اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری:

استمرار اقتدار با ولایت‌مداری میسر است

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری گفت: استمرار اقتدار با ولایت‌مداری میسر است.

استمرار اقتدار با ولایت‌مداری میسر است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، آیت‌الله علی اسلامی پیش از ظهر امروز در مراسم رژه 31 شهریور ماه نیروهای مسلح استان قزوین با اشاره به اعلام جنگ کشور عراق در روزهای پایانی شهریور ماه سال 59 اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) در همان روزهای آغازین جنگ، مردم را آگاه کردند و تشریح نمودند که چرا صدام به کشور تازه به انقلاب رسیده این حمله ناجوانمردانه را تحمیل کرده است.

وی عنوان کرد: صدام برای انحراف اذهان عمومی از اصل ماجرا تعابیر الزام ایران به شناسایی حاکمیت عراق در اروند رود و بازگرداندن جزایر سه‌گانه را مطرح می‌کند.

وی اضافه کرد: صدام در جایی دیگر دلایل حمله به ایران را اجازه خودمختاری برای بعضی استان‌ها مانند خوزستان و کردستان مطرح می‌کند و اینکه ایران پذیرای این جدایی باشد.

اسلامی با اشاره به انگیزه‌های فریبنده صدام برای هجوم به ایران، متذکر شد: در مقابل این انگیزه‌ها امام خمینی(ره) پرده از ماجرا برداشتند و هدف این هجوم وحشیانه را ترس از حکومت و وحدت اسلامی مطرح کردند.

این مسئول با بیان فرمایش امام (ره) اذعان داشت: عراق برای گرفتن چهار وجب خاک به ایران حمله نکرد؛ بلکه هدف اصلی این حمله ضربه زدن به انقلاب اسلامی بود که نظام طاغوت را از حاکمیت به زیر کشاند و نسل امروز باید بداند چه بر این انقلاب گذشته است.

وی ابراز داشت: با برکناری حکومت ستمشاهی قدرت‌های متجاوز شاهد آن بودند که دستشان از ذخایر کشور ایران کوتاه مانده و سلطه آنها با همت بلند ملت ایران قطع شده است.

اسلامی اضافه کرد: دشمن متجاوز با جنگ افروزی بین برادران عراقی و ایرانی قصد داشت تا به سلطه پیشین خود بازگردد و چپاول‌گری خود را از سر بگیرد که در نهایت ناکام ماند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری به کمک همه جانبه کشورهای جهان به صدام و بعثی‌ها اشاره کرد و اذعان داشت: شوروی در آن زمان تعداد زیادی موشک پیشرفته و جنگی در اختیار صدام قرار داد و در تاریخ آمده است که 31 درصد تجهیزات نظامی عراق به کمک این کشور تأمین می‌شد.

وی به حمایت کشور انگلیس از جنگ عراق علیه ایران اشاره داشت و عنوان کرد: ساخت پناهگاه‌های زیرزمینی که در یک لحظه 40 هزار نیروی ارتشی و سرباز در آن جای می‌گرفت به دست انگلیسی‌ها بود.

اسلامی خاطرنشان کرد: کاخ سفید تمام توان خود را در اختیار صدام قرار داد و این کمک‌ها به خاطر این نبود که صدام بر اروند حاکم شود و جزایر سه‌گانه را پس بگیرد، بلکه فروپاشی انقلاب اسلامی ایران حرف اول زورگویان غرب بود.

این مسئول در ادامه به کمک کشورهایی مانند برزیل، مصر، ایتالیا و اسپانیا به رژیم بعث عراق برای حمله به ایران اشاره کرد و گفت: آنقدر به صدام کمک می‌شد که نمی‌دانست چگونه از این تجهیزات بهره ببرد و این کمک‌ها با هدف درهم شکستن انقلاب اسلامی ایران بود؛ ولی ملت رزمنده ایران توانست با مدیریت امام (ره) ضمن تثبیت استقلال خود، تمامیت ارضی را نیز حفظ کند.

وی ادامه داد: این فتح‌المبین‌ها و والفجرها بودند که در مقابل جنگ احزابی که دشمن به راه انداخته بود و کمک‌های همه جانبه توانست با دفاعی جانانه بعثی‌ها را درهم بکوبد.

اسلامی به یکدل بودن مردم در دوران دفاع مقدس اشاره داشت و تصریح کرد: جبهه‌ها را مردم اداره می‌کردند و در استان قزوین با راه‌اندازی ستاد کمک رسانی مردمی توانستیم نقش مؤثری در تدارکات جنگ ایفا داشته باشیم.

این مسئول یادآور شد: باکری‌ها، فکوری‌ها، عباس دوران‌ها و بابایی‌ها و دیگر شهدا بودند که توانستند مملکت را به عزت برسانند و اجازه ندهند یک وجب از خاک ایران دست بیگانگان بیافتد.

اسلامی در پایان تأکید کرد: اگر امروز می‌خواهیم اقتدارمان حفظ شود باید پشت مقام ولایت بایستیم، همانطوری که تاکنون مقاومت و فرماندهی حزب‌الله توانسته آمریکا را به عقب براند.

انتهای پیام/77008/ذ40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول