اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 5 ماه امسال صورت گرفت

تأیید بهداشتی تنها یک باغ‌رستوران در همدان

مسئول بهداشت محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان گفت: در پنج ماه امسال، از مجموع 11 باغ‌رستوران‌ بازرسی شده تنها یک مورد به تأیید مرکز بهداشت رسید.

تأیید بهداشتی تنها یک باغ‌رستوران در همدان

حسین خالقی‌مجد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان از وضعیت واحدهای صنفی زیر پوشش اتحادیه تالار پذیرایی همدان به خصوص باغ‌رستوران‌ها خبر داد و افزود: در پنج ماهه امسال، 2 هزار و 721 مورد بازرسی از واحدهای صنفی انجام شده که این رقم در شش ماهه سال گذشته 2 هزار و 836 مورد بوده است.

وی به تأییدیه‌های بهداشتی برای اعضای زیر پوشش این اتحادیه اشاره کرد و افزود: مجوزهای صادر شده برای این واحدها از ابتدای سال تا اواخر مردادماه، 71 مورد بوده که این رقم در شش ماهه اول  سال گذشته 91 مورد بوده است.

مسئول بهداشت محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان با اشاره به نظارت بر باغ‌رستوران‌ها افزود: از مجموع 11 مورد استعلام شده از باغ‌رستوران‌های شهرستان که هفت مورد در مسیر گنجنامه و چهار مورد در مسیر حیدره بوده، فقط یک مورد به تأیید شبکه بهداشت شهرستان رسیده است.

وی در خصوص ارجاع باغ‌رستوران‌های متخلف به تعزیرات حکومتی خاطرنشان کرد: در پنج ماهه نخست سال، 148 مورد متخلف به تعزیرات حکومتی معرفی شدند که این مورد در شش ماهه اول سال 91 به 173 مورد بود.

خالقی‌مجد از پلمپ 17 واحد متخلف در رعایت بهداشت خبر داد و افزود: از 17 مورد متخلف، دو واحد در خصوص آلودگی مواد غذایی و 15 مورد در خصوص عدم رعایت موازین بهداشتی بوده است.

وی ادامه داد: این پلمپ‌ها در شش ماهه اول سال 91 بالغ بر 16 مورد بوده که توسط مرکز بهداشت صورت گرفته است، البته نیروی انتظامی نیز در اجرای عملیات و آرام‌سازی نقش م‍‍‍‍ؤثری داشته است.

مسئول بهداشت محیط حرفه‌ای مرکز بهداشت شهرستان همدان از 33 واحد عدم صلاحیت بهداشتی خبر داد و افزود: همه این موارد از اوایل سال تا اواخر مرداد مربوط به متقاضی صدور یا تمدید اعتبار پروانه کسب بوده است.

وی به شهروندان توصیه کرد که به هنگام ورود به این واحدها از صدور پروانه کسب آنها و همچنین از رعایت مسائل بهداشتی آن واحدها تا حد امکان اطلاع کسب کنند.

انتهای پیام/89026/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول