اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سلامت روان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت مطرح کرد

ارائه خدمات مطلوب در مرکز مشاوره و بهداشت روان گچساران

معاون سلامت روان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در بازدید از مرکز مشاوره بهداشت روان گچساران گفت: مرکز مشاوره و بهداشت روان گچساران خدمات مطلوبی به مراجعه‌کنندگان ارائه می‌دهد.

ارائه خدمات مطلوب در مرکز مشاوره و بهداشت روان گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، معاون و رابط سلامت روان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت صبح امروز از فعالیت مرکز مشاوره صنعت نفت گچساران بازدید کرد.

در این بازدید که با حضور محسن تندر رئیس بهداشت و درمان گچساران و مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران صورت گرفت، از بخش‌های مختلف مرکز مشاوره بازدید به عمل آمد و ضمن گفت‌وگو با مسئول و کارشناسان این مرکز، نحوه و راهکارهای ارتقای خدمات‌دهی مورد بحث و گفت‌وگو قرار گرفت.

معاون سلامت روان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت در حاشیه این بازدید اظهار داشت: تامین سلامت کارکنان از وظایف مهم سازمان بهداشت و درمان بوده که تاکنون خدمات مطلوبی در این زمینه به کارکنان و خانواده‌های آنان ارائه شده است.

لزوم توجه ویژه به سلامت عمومی و خدمات بهداشت و درمان 

میثم سعیدیان ادامه داد: برخی افراد اعتقاد دارند خدمات بهداشت روان باید جدا از مجموعه بهداشت باشد اما با توجه به نظر و دیدگاه سازمان جهانی بهداشت، خدمات سلامت عمومی و خدمات بهداشت و روان در هم ادغام شده و این دو به طور مساوی باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی یادآور شد: برخی بیماری‌های روحی و روانی علل جسمی دارند و برخی بیماری‌های جسمی نیز بر اثر کم توجهی یا بی‌توجی به بیماری‌های روانی ایجاد می‌شود.

سعیدیان با بیان این‌که خدمات بهداشت و روان به منظور پیشگیری، شناسایی و درمان مشکلات روانشناسی و جسمانی است، افزود: تیم سلامت خانواده متشکل از پزشک، پرستار، روانپزشک، روانشناس بالینی، مددکار اجتماعی و روان پرستار به طور مستقیم و زنجیره‌وار در این زمینه خدمات‌رسانی و فعالیت می‌کنند.

معاون سلامت روان سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به این‌که سلامت روان جدا از سلامت عمومی تعریف نمی‌شود، خاطرنشان کرد: این دو زیرمجموعه هم بوده و مخالف جداسازی خدمات مشاوره‌ای و روانشناسی از سلامت هستیم و این سازمان به طور جدی پیگیر توسعه خدمات بهداشت و روان در سطح مناطق بیست‌گانه است.

سعیدیان با بیان این‌که گچساران نخستین مرکزی است که با بکارگیری تیم درمانی متخصص آغاز به‌کار کرده است، ادامه داد: مرکز مشاوره و بهداشت روان گچساران دارای تیم درمانی نخبه، مجرب و با تجربه بوده که در این مرکز یک متخصص اعصاب و روان، دو کارشناس ارشد روانشناسی بالینی، کارشناس ارشد مشاوره، کارشناس گفتار درمانی و کارشناس کاردرمانی فعالیت دارند و خدمات مطلوبی به مراجعه کنندگان ارائه می‌دهند.

وی راه‌اندازی و آغاز به‌کار این مرکز را نتیجه حمایت‌ها و پیگیری‌های تندر رئیس بهداشت و درمان گچساران و تلاش‌های زهرا فاطمی مسئول این مرکز دانست و گفت: شرکت بهره‌برداری نفت و گاز گچساران با اختصاص فضا و تجهیزات و سرانه نقش موثری در راه‌اندازی این مرکز داشته است.

سعیدیان با اشاره به آمار بالای مراجعه‌کنندگان به این مرکز یادآور شد: با افتتاح رسمی این مرکز به طور قطع خدمات بیشتر و مطلوب‌تری ارائه خواهد شد.

انتهای پیام/82014/م30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول