اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه آزاد قوچان خبر داد

امضای تفاهم‌نامه با پارک‌های فناوری در راستای دانشگاه هزاره سوم

رئیس دانشگاه آزاد قوچان گفت: استراتژی این واحد دانشگاهی در برنامه بلندمدت، تبدیل شدن به دانشگاه هزاره سوم، یعنی دانشگاه کارآفرین است.

امضای تفاهم‌نامه با پارک‌های فناوری در راستای دانشگاه هزاره سوم

به گزارش خبرنگار فارس از قوچان، مهدی وطن‌پرست ظهر امروز در یکصدوچهارمین نشست شورای منطقه 9 این دانشگاه با اشاره به تاسیس این دانشگاه در دوم آبان سال 1368 و جذب 130 دانشجو در دو رشته آموزشی تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد قوچان با برخورداری از 55 هزار متر مربع فضای آموزشی، پژوهشی و فرهنگی در حال آموزش و خدمت‌رسانی علمی به پنج هزار و 700 دانشجو در 62 رشته گرایش در مقاطع مختلف تحصیلی است.

وی با اشاره به فارغ التحصیلی 15 هزار دانشجو از این دانشگاه گفت: استراتژی این واحد دانشگاهی در برنامه بلند مدت، تبدیل شدن به دانشگاه هزاره سوم، یعنی دانشگاه کارآفرین بوده که برای دستیابی به این مهم، تاکنون چندین تفاهمنامه با پارک‌های علم و فناوری استان و پژوهشکده های علمی همچون پژوهشکده نوح نبی (ع) به امضاء رسانده است.

رئیس دانشگاه آزاد قوچان با بیان این مطلب که اصلاح هرم علمی دانشگاه برای گام نهادن در مسیر دانشگاه هزاره سوم است، یادآور شد: تاکنون 40 رشته در مقطع دکتری، 80 رشته در مقطع کارشناسی ارشد و 39 رشته در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته به تصویب رسیده است.

وی اضافه کرد: تقویت روحیه برادری، صداقت، تعامل و شایسته سالاری، سرعت پیشرفت را در این واحد دانشگاهی چندین برابر نموده است.

وطن پرست تاکید کرد: اتمام 163 و در حال اجرا بودن 46 طرح پژوهشی، چاپ 15 جلد و در دستور کار بودن سه جلد کتاب، برگزاری 23 همایش منطقه‌ای و پنج همایش ملی، ثبت 26 اختراع و راه‌اندازی شش تیم تحقیقاتی دانشجویی و نمایه شدن مجله شیمی این واحد دانشگاهی، بخشی از پیشرفت‌های علمی دانشگاه آزاد واحد قوچان می‌باشد.

انتهای پیام/2202/ت20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول