اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی:

دفاع مقدس، اسلام را احیا کرد

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی گفت:‌ دفاع مقدس، اسلام را احیا کرد،‌ اسلامی که در گذر زمان هماره مورد بی‌مهرهای ظلمت پیشگان واقع شده بود، یکباره از مظلومیّت رهایی یافت و با حرکتی انقلابی، اسلام انقلابی و اصیل تبلوّر دوباره یافت.

دفاع مقدس، اسلام را احیا کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد، سعادت جلال‌دوست صبح امروز در حاشیه آغاز برنامه‌های هفته دفاع مقدس به خبرنگاران اظهار کرد: پیروزی انقلاب اسلامی نارضایتی و خشم استکبار در سال 57 را در پی داشت و آن‌ها از این رویداد بسیار نگران بودند.

وی با بیان اینکه آمریکا از 2 جهت منافع خود را در خطر دید، افزود: سرنگونی رژیم پهلوی و همچنین استقلال نظام جمهوری اسلامی در ابعاد مختلف باعث شده تا استکبار منافع خود را در خطر ببیند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی، ترور شخصیت‌های انقلاب اسلامی را از سوی دشمنان نظام اسلامی در جریانات بعد از انقلاب برشمرد و گفت: ترور شخصیت‌های نظام اسلامی، ایجاد تفرقه در مناطق مختلف، از جمله این اقدامات بود که پنج کودتا نیز از سوی دشمنان علیه انقلاب انجام شد که از جمله آن نوژه بود.

جلال‌دوست با بیان اینکه تمام این کودتاها با درایت دلسوزان نظام به شکست انجامید، اظهار کرد: از آنجایی که دشمنان در این قائله‌ها به اهداف خود نرسیده، مقدمات عملیات نظامی را برای رژیم صدام فراهم کرده و با پشتیبانی از آن جنگ هشت ساله را علیه نظام اسلامی رقم زدند.

وی با اشاره به اینکه ناخدای کشتی انقلاب هدایتگر نظام در آن شرایط بود، گفت: رهبری‌های آن امام راحل (ره) به گونه‌ای بود که برای نظام هیچ اتفاقی روی نداد و رزمندگان در مقابل دشمنان مقاومت و ایستادگی کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی ادامه داد: صدام که سیگنال‌های مختلفی را از سوی غرب برای حمله ناجوانمردانه به ایران اسلامی دریافت کرده بود، حملات را آغاز کرد.

به گفته جلال‌دوست، در آن شرایط نظام اسلامی مشکلات اقتصادی و سیاسی را پشت سر گذاشته و در اوایل انقلاب اقتصاد خوبی را نداشتیم.

وی با بیان اینکه رژیم پهلوی از نظر اقتصادی وابسته به خارج بود، تصریح کرد: افزون بر مشکل اقتصادی مشکل فروش نفت را نیز داشته و حتی قراردادهای ما را دشمنان لغو کرده و نفت ما را نمی‌خریدند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی اضافه کرد: کمک به اغتشاشات برای نفاق‌های داخلی تا آنجایی پیش رفت که آنان با وابستگان داخلی خود شعار انحلال ارتش سر دادند، لیکن امام (ره) مقاومت کرد.

وی اظهار کرد: از سویی بنی‌صدر عامل بیگانگان که فرماندهی کل قوا را نیز در اختیار داشت، مدت سربازی را از 24 ماه به 12 ماه کاهش داد و انقلاب به خاطر شکل گیری جدید، در وضعیت آمادگی به سر نمی‌برد.

جلال‌دوست با تأکید بر اینکه جنگ صدام علیه ایران نه در 31 شهریور بلکه از روزهای قبل از آن نیز به صورت تجاوزات متعدد آغاز شده بود، متذکر شد: صرفاً 366 مورد حملات هوایی در این مدت انجام شده که شهدای زیادی نیز قبل از 31 شهریور به شهادت رسیدند.

وی، مرحله نخست هجوم ارتش بعث با آمادگی کامل و برنامه‌ریزی در قالب 48 یگان نظامی را برشمرد و اظهار کرد: این یگان‌ها مجهز به ادوات مختلف جنگی، توپخانه، هوا زمین از غرب و جنوب وارد کشورمان شده و در همان ابتدا شهرهایی چند را تصرف کردند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان شمالی با بیان اینکه رزمندگان دفاع مقدس طی هشت سال جانانه در مقابل آنان ایستادگی کردند، ابراز کرد: افزون بر این رزمندگان موفق شدند تا بخش‌های زیادی را از خاک کشور عراق گرفته و دشمن را به عقب رانده و تنبیه کنند.

وی در پایان تأکید کرد: نهایتاً با قطع‌نامه 598 آغازگر جنگ عراق اعلام شد و نظام اسلامی که پیروز این جنگ بوده، خواستار پرداخت غرامت از سوی دولت عراق شد.

انتهای پیام/63002/ذ40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول