اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی فارس خبر داد

سرقت اطلاعات همکلاسی با جعل عنوان پلیس فتا

رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی فارس از دستگیری نوجوانی که با استفاده از جعل عنوان پلیس فتا اقدام به تهدید همکلاسی خود کرده بود، خبر داد.

سرقت اطلاعات همکلاسی با جعل عنوان پلیس فتا

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی دفتر فرماندهی انتظامی استان فارس، سرهنگ سیدموسی حسینی اظهار داشت: شاکی این پرونده که نوجوانی ساکن شیراز است، پس از اینکه ایمیلی را که در آن با استفاده از نام پلیس فتا از وی درخواست ارسال اطلاعات شخصی می‌کند، مشاهده کرده با برقراری تماس با این پلیس از عدم صحت این ایمیل و مطالب موجود در آن آگاه می‌شود.

وی ادامه داد: در ادامه این شاکی اقدام به شکایت و رسیدگی قضایی به این موضوع کرده و در نتیجه با بررسی‌های فنی کارشناسان پلیس فتای فارس ایمیل ارسال شده بررسی و ارسال‌کننده آن شناسایی می‌شود.

رئیس پلیس فتای استان فارس بیان کرد: با احضار متهم پرونده به پلیس فتا، زمانی که وی با ادله غیرقابل انکار روبه‌رو شد، لب به اقرار گشود.

حسینی اضافه کرد: متهم که نوجوانی شیرازی و همکلاسی شاکی است، با کینه‌ای که از همکلاسی خود داشته و با به دست آوردن ایمیل او، از طریق جعل عنوان پلیس فتا و انتشار اطلاعات شخصی، از وی قصد اخاذی داشته است.

وی افزود: در بازجویی از متهم مشخص شد، وی با ارسال ایمیلی به شاکی با عنوان (شما به علت ارتکاب جرم در فضای مجازی تحت پیگرد پلیس فتا قرار دارید و هر چه سریع‌تر اطلاعات خواسته شده زیر را به این ایمیل ارسال کنید)، شاکی را تهدید و سعی می‌کند، از این طریق به هدفش دست یابد، اما با هوشیاری شاکی، به دام می‌افتد.

رئیس پلیس فتای استان فارس در این مورد هشدار داد که پلیس فتا به هیچ عنوان با ارسال ایمیل از شما درخواست ارسال اطلاعات شخصی نمی‌کند و هر زمان چنین مطالبی چه از طریق ایمیل و یا پیام کوتاه برایتان ارسال شد، به هیچ عنوان در پاسخ به آن اطلاعات خود را ارسال نکنید.

انتهای پیام/2448/غ/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول