اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی آذربایجان‌شرقی:

هکر ایمیل کاربران در تبریز شناسایی شد

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان آذربایجان‌شرقی از شناسایی هکر ایمیل کاربران اینترنتی در تبریز خبر داد.

هکر ایمیل کاربران در تبریز شناسایی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، امیر عباس‌زاده پیش از ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: چندی پیش فردی به هویت معلوم با ارائه شکایتی بیان داشت که کاربر اینترنتی با نام «ت – ه» اقدام به هک کامپیوتر وی کرده و عکس‌های خانوادگی و شخصی وی را سرقت کرده است، در قدم اول در فضای مجازی چگونگی موضوع بررسی و مشخص شد که با نام اعلامی از طرف شاکی، یک نفر در سایت کلوب فعالیت دارد.

این مقام انتظامی در ادامه افزود: کاربر اینترنتی ایجاد کننده پروفایل از کلوب استعلام و مشخص شد که از طریق بستر «وی پی ان» اقدام به ایجاد پروفایل کرده است در قدم بعدی به جهت رسیدن و شناسایی کاربر اینترنتی متخلف با انجام اقدامات مهندسی اجتماعی و ردیابی ایمیل در اختیار داشته، نهایتا «آی پی» اصلی متهم شناسایی و نامبرده به این پلیس احضار شد و در حضور والدین از متهم تحقیق به عمل ‌آمد.

عباس‌زاده اظهار کرد: نامبرده در ابتدا به علت آشنایی به امور رایانه و هک، منکر هرگونه قضایا بوده که با ارائه مستندات فنی لب به سخن گشود و اعلام داشت که در فضای اینترنت و کلوب با شاکی آشنا و بعد از جلب اعتماد وی اقدام به ارسال نرم افزار «کی لاگر» کرده و در مرحله بعدی با ورود به رایانه وی، اقدام به دسترسی به اطلاعات وی نموده و ایمیل و رایانه شاکی را هک کرده‌ام.

وی علت و انگیزه متهم را چنین بیان کرد: با توجه به اینکه در ارتباطات تماس فضای مجازی، نامبرده به من بد و بیراه گفته و به جهت خودنمایی و نشان دادن توان علمی خود و گرفتن زهر چشم از او این کار را انجام داده‌ام نتیجه تحقیقات تکمیلی را به مقام قضایی منعکس و پرونده با رضایت شاکی مختومه شد.

معاون اجتماعی استان آذربایجان‌شرقی ضمن توصیه به والدین و کاربران جوان اینترنتی گفت: با عنایت به اینکه فضای مجازی، محیطی امن برای پر کردن اوقات فراغت نوجوان و جوانان نیست، حدالامکان سعی شود استفاده آنها از رایانه، با برنامه‌ریزی و مدیریت بوده و جوانان نیز به خاطر داشته باشند، هنر استفاده از توانمندی‌های علمی و غریزی در استفاده آن در مسیر بهینه است و همیشه سعی کنیم با صداقت در اینترنت فعالیت کرده و آن را محیطی امن برای خود و دیگران مبدل سازیم.

انتهای پیام/60001/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول