اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین:

مرکز اقامتی کارتن‌خواب‌ها و معتادان در قزوین راه‌اندازی می‌شود

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: تا یک ماه آینده مرکز اقامتی کارتن‌خواب‌ها و معتادان در استان قزوین راه‌اندازی می‌شود.

مرکز اقامتی کارتن‌خواب‌ها و معتادان در قزوین راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی ظهر امروز در جمع اصحاب رسانه با اشاره به فرا رسیدن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: ایثارگری‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس باید به نسل‌های امروز و آیندگان منتقل شود.

وی افزود:‌ وحدت و انسجام ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس یک تاریخ برای کشور ایران به شمار می‌رود و همه باید قدردان ایثارگری‌ها و دلاوری‌های رزمندگان باشیم.

این مسئول با اشاره به وضعیت کارتن‌خواب‌ها در سطح استان قزوین گفت: با توجه به اینکه کارتن‌خواب‌ها و معتادان در طول روز در بین مردم به سر می‌برند؛ علاوه بر بهم ریختن وضعیت ظاهری شهر، جرایم خردی را نیز مرتکب می‌شوند.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین افزود: بنابر این با ساماندهی و کنترل معتادان و کارتن‌خواب‌ها می‌توان از افزایش جرایم خرد نیز جلوگیری کرد.

اشتغال نقش مهمی در کاهش جرایم دارد/مجرمان مهم در قزوین غیر بومی هستند

صادقی نیارکی با اشاره به نقش اشتغال در کاهش اعتیاد گفت: در دین مبین اسلام تأکید زیادی به اشتغال شده است زیرا بیکاری فساد زیادی به بار می‌آورد که یکی از آنها گرفتاری در دام اعتیاد است.

وی عنوان کرد: مهمترین علت گرایش افراد به سمت اعتیاد بیکاری است زیرا افراد به دلیل فشار اقتصادی که به روح و جسم آنان وارد می‌شود، تصور می‌کنند با مصرف مواد مخدر می‌توانند از این فشارها رهایی یابند.

این مسئول تصریح کرد: از سوی دیگر باید سعی شود تقاضا در حوزه مواد مخدر کاهش یابد به طوری که حتی اگر باران مواد مخدر هم ببارد، تقاضایی برای مصرف آن وجود نداشته باشد که این مهم مستلزم فرهنگ‌سازی در این زمینه و ایجاد فضای کسب و کار در جامعه است.

دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین اظهار کرد: در حال حاضر در استان قزوین بیشتر محکومان جرایم خاص و پرونده‌های مهم غیربومی و در جرایم غیرمهم نیز بیشتر محکومان بومی قزوین هستند.

صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: با توجه به کنترل‌ها و حساسیت‌هایی که در حوزه جرایم خاص در سطح استان قزوین انجام شده است، کاهش این جرایم را در سطح استان شاهد هستیم.

وضعیت کارتن‌خوابی در قزوین بحرانی نیست

وی با اشاره به اینکه وضعیت استان قزوین در زمینه اعتیاد و افراد کارتن‌خواب بحرانی نیست، گفت: با وجود اینکه وضعیت استان قزوین در مقایسه با سایر استان‌های کشور در زمینه معتادان و افراد کارتن‌خواب بحرانی نیست، اما تلاش داریم به نقطه‌ای برسیم که حتی یک معتاد و کارتن‌خواب هم در سطح استان نداشته باشیم.

این مسئول افزود: مبارزه با این پدیده شوم نیازمند نگاه همه جانبه است و برای تحقق این مهم مسئولان، خانواده‌ها و به خصوص رسانه‌ها نقش مهمی ایفا می‌کنند.

انتهای پیام/77010/س40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول