اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

عضو کمیته تدوین قانون اساسی مصر در گفت‌وگو با فارس:

تسریع در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر، مدت دوره انتقالی را کاهش می‌دهد

عضو کمیته ۵۰ نفره تدوین قانون اساسی مصر تاکید کرد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری قبل از انتخابات پارلمانی، عمر دوره انتقالی را کاهش می‌دهد.

تسریع در برگزاری انتخابات ریاست جمهوری مصر، مدت دوره انتقالی را کاهش می‌دهد

«محمد ابو الغار» یکی از اعضای کمیته 50 نفره تدوین قانون اساسی مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره، با بیان اینکه از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری قبل از انتخابات پارلمانی حمایت می‌کند، علت این مواضع را گام برداشتن در راستای کاهش مدت زمانی دوره انتقالی خواند و افزود: در صورت موافقت بر این پیشنهاد، می‌توان انتخابات ریاست جمهوری مصر را تا پایان سال میلادی جاری و یا حداکثر در ابتدای سال 2014 برگزار کرد.

وی با اینکه اعضای کمیته 50 نفره تدوین قانون اساسی مصر در صدد تدوین بهترین قانون اساسی هستند؛ یاد آور شد که قانون اساسی باید بتواند زندگی با عزت و آرامش را برای همه آحاد ملت تامین و حقوق اقلیت‌ها را تضمین کند.

ابو الغار با تاکید بر لزوم وجود بندهایی درباره حقوق اقلیت‌ها در قانون اساسی، ضرورت توجه بیشتر به استان‌های مرزی را یادآور شد و افزود: استان‌های مرزهای طی مدت‌های طولانی در زمان حسنی مبارک رئیس جمهور مخلوع مصر به حاشیه رانده شده بودند.

وی با بیان اینکه هیچ اختلافی بر سر ماده دوم قانون اساسی وجود ندارد؛ از وجود برخی اختلاف دیدگاه‌ها درخصوص این ماده سخن گفت و افزود: این ماده درباره شهروندان غیر مسلمان سخن می‌گوید که بررسی‌های اعضای کمیته 50 نفره تدوین قانون اساسی دراین باره همچنان در جریان است.

ابو الغار با بیان اینکه قانون اساسی مصر اهمیت ویژه‌ای برای حقوق بشر، حق برگزاری تظاهرات مسالمت آمیز، حق آزادی بیان و حقوق زنان قائل است، افزود: همه این موارد باید به صورت آشکار در قانون اساسی مطرح شوند.

انتهای پیام 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول