اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

رئیس حزب التجمع مصر در گفت‌وگو با فارس:

اصلاح قانون اساسی به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت

رئیس حزب "التجمع" مصر با اشاره به دیدار اخیر احزاب مختلف این کشور با رئیس جمهوری موقت، آن را مفید دانسته و گفت: در این دیدار، تمام مسائل و حوادث جاری کشور به ویژه موضوع اصلاح قانون اساسی در فضایی دوستانه مورد بررسی قرار گرفت.

اصلاح قانون اساسی به تفصیل مورد بررسی قرار گرفت

«عبدالعال»، رئیس حزب «التجمع» مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره اظهار داشت: در جریان دیدار اخیر احزاب مختلف مصری با «عدلی منصور»، رئیس جمهور موقت مصر، تمام حوادث جاری کشور و نقشه راه و همچنین طرح اصلاح قانون اساسی در مرحله کنونی در فضایی دوستانه و مثبت مورد بررسی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: در این دیدار، در خصوص قانون اساسی و لزوم اجرای انتخابات پارلمانی براساس ارائه  فهرست انتخاباتی و نه به شکل شخصی، تبادل نظر و اعلام شد که هدف از این تغییر این است که اشتباهات دوران حسنی مبارک تکرار نشود.

عبدالعال در توضیح این موضوع گفت: در زمان مبارک، انتخابات پارلمانی به شکل شخصی و انفرادی برگزار می‌شد و در نتیجه مسائلی مانند روابط قبیله‌ای و پرداخت رشوه‌های انتخاباتی پیش می‌آمد تا جایی‌که این خطر مجلس را تهدید می‌کرد که نتواند نقش و وظیفه خود را به خوبی ایفا کند.

وی لزوم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری پیش از انتخابات پارلمانی را خواستار شده و اظهار داشت: به این ترتیب یک رئیس جمهور منتخب روی کار می‌آید و این گام نخست به سمت موفقیت و ایجاد دولت مدنی دموکراتیک است.

انتهای پیام/ز

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول