اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  شمال آفریقا

«کمال هلباوی» در گفت‌وگو با فارس:

ترکیب کمیته 50 نفره تدوین قانون اساسی مصر متعادل است

نائب رئیس کمیته 50 نفره تدوین قانون اساسی مصر ترکیب این کمیته را متعادل خواند و گفت: امید بالایی می‌رود که کمیته مذکور بعد از جلسه چهارشنبه آینده، قانونی اساسی را تدوین کند که شایسته ملت مصر باشد.

ترکیب کمیته 50 نفره تدوین قانون اساسی مصر متعادل است

«کمال هلباوی» نائب رئیس کمیته 50 نفره تدوین قانون اساسی مصر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره، ترکیب کمیته مذکور را متعادل خواند و افزود: هیچ گروه خاصی بر کمیته 50 نفره تدوین قانون اساسی مصر سیطره ندارد. این در حالی است که اخوان المسلمین و جریان اسلامگرا بر جمعیت تاسیسی سابق سیطره داشتند و چنین امری باعث بروز مشکلاتی در کمیته تدوین قانون اساسی شده است.

وی ماده 219 قانون اساسی مصر را بزرگترین چالش بر سر راه کمیته 50 نفره خواند و افزود: این ماده که متعلق به اصول دینی است بویژه بعد از چنگ زدن حزب نور به آن، بزرگترین بحران را برای این کمیته ایجاده کرده است ولی آن را بررسی خواهیم کرد و حزب نور را قانع خواهیم کرد زیرا ماده دوم قانون اساسی مصر که اسلامیت کشور را بیان می‌کند برای این موضوع کفایت می‌کند و نیازی به ماده 219 وجود ندارد.

هلباوی در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت فعلی اخوان المسلمین گفت: اخوان المسلمین به علت رفتار تجمع کنندگان و طمع کنندگان به قدرت زیان بسیاری دیدند. مشکل تنها در رویارویی با ارتش و پلیس نیست بلکه باعث ایجاد نوعی نفرت نزد ملت مصر شد. تا اینکه امروزه جماعت اخوان المسلمین روی لبه پرتگاه قرار گرفته است و موضوع بازگشت به ترورهای سیاسی بحران‌های وخیمی را برای آنها در پی خواهد داشت ولی اعتماد بالایی به توان نیروهای مسلح و پلیس در حفظ امنیت داریم.

انتهای پیام/خ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول