اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری در گفت‌وگو با فارس:

گروه «یاوران حجاج» در حج امسال ساماندهی شده است

مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی بعثه مقام معظم رهبری از ساماندهی گروه «یاوران حجاج» در حج امسال خبر داد.

گروه «یاوران حجاج» در حج امسال ساماندهی شده است

حجت الاسلام برکت رضایی ، مدیر پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری در گفت و گو با خبرنگار جامعه فارس با تأکید براینکه سفر حج، تجربه یک زندگی جمعی است و باید افراد برخی اخلاق های فردی خود را در این سفر تغییر دهند، اظهار داشت: اگر کسی در این سفر به جمع احترام نگذارد و نظم جمعی را رعایت نکند، سبب می شود که بسیاری از برنامه‌های کاروان‌ها به خوبی انجام نشود. در حالیکه با رعایت نظم و انضباط در ثواب اعمال بقیه زائران شریک خواهیم شد.

برکت رضایی، با بیان اینکه سفر حج در طول تاریخ یک سفر پر مشقت بوده است، کمک افراد به همدیگر به ویژه افراد سالمند در این سفر ثواب دوچندان دارد و به همین سبب بعثه مقام معظم رهبری با همکاری سازمان حج و زیارت «گروه یاوران حجاج» را در همه کاروان‌ها ساماندهی کرده است.

وی با اشاره به حضور چندین باره امام سجاد(ع) به صورت ناشناس در کاروان‌های حج برای کمک به حجاج، خاطرنشان کرد: وقتی امام معصوم(ع) این عمل را افتخاری برای خود می‌داند مطمئناً اجر زیادی را به همراه دارد.

وی ادامه داد: در روایتی آمده است که امام معصوم(ع) در پاسخ به فردی که همراهانش او را برای نگهداری از اثاثیه سفر گذاشته بودند و خودشان به مسجدالحرام رفته بودند، فرمودند که اجر تو از آنان بیشتر است و نباید از این خدمتی که به حجاج کرده ای ناراحت باشی. و البته مشابه این روایت در خصوص نگهداری از بیماران آمده است.

این روحانی کاروان‌های حج و عمره اظهار داشت: هر رکعت نماز در مسجد النبی(ص) معادل ده هزار رکعت و هر رکعت نماز در مسجد الحرام معادل یکصد هزار رکعت نماز در سایر اماکن است، این ثواب و برکات این چنینی نویدبخش یک فرصت طلایی برای زائران خانه خدا است.

مدیر پایگاه اطلاع رسانی بعثه مقام معظم رهبری با بیان گوشه هایی از اخلاق پسندیده که باید در برخورد با مسلمان سایر ملل به آن توجه کرد،  گفت: پیشی گرفتن در سلام، رعایت نظافت، خوشرویی و لبخند، عطر زدن، مسواک زدن، گذشت و بسیاری از اخلاق نیکویی که در برخورد با انسان ها تاثیرگذار است در این سفر که به دو شهر نمونه اسلام انجام می شود از طرفداران خاندان عصمت و طهارت انتظار می رود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول