اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت

سامانه‌های آموزشی بین‌المللی حج راه‌‌اندازی شد

سامانه آموزش مجازی زبان‌های خارجی حج و زیارت صبح امروز با حضور نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت رونمایی شد.

سامانه‌های آموزشی بین‌المللی حج راه‌‌اندازی شد

به گزارش خبرگزاری فارس، سامانه آموزش مجازی زبان‌های خارجی حج و زیارت (عربی، ترکی، انگلیسی)، سامانه آموزش مجازی زائران و کارگزاران اهل سنت و همچنین سامانه مسابقه، صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین قاضی عسکر رونمایی شد.

حجت‌الاسلام سیدعلی قاضی عسکر نماینده ولی فقیه، در این مراسم با اشاره به ضرورت به‌کارگیری فن‌آوری‌های جدید در آموزش زائران بیت الله الحرام عنوان کرد: دایره معلومات حج به حدی گسترده است که اگر استفاده از فن‌آوری جدید استفاده نکنیم، مردم از این فرصت طلایی محروم خواهند شد.

سرپرست حجاج ایرانی با تأکید بر حفظ وحدت اسلامی، از علمای شیعه و اهل سنت خواست با اتحاد و همفکری در برابر آنانی که به نام اسلام دست به جنایت می‌زنند بایستند و اسلام واقعی را به جهانیان معرفی کنند.

حجت‌الاسلام حمید احمدی، مدیر آموزش معاونت فرهنگی بعثه رهبری در این مراسم اظهار داشت: بعثه مقام معظم رهبری به منظور ارائه خدمات آموزشی رایگان در مسائل حج، سامانه آموزش مجازی راه اندازی کرده است که سامانه آموزش برای زائران ایرانی بر اساس مبانی شیعه در حال برگزاری کلاس‌هاست. سامانه آموزش مجازی زائران و کارگزاران اهل سنت نیز در همین راستا تهیه و آماده بهره‌برداری است.

وی افزود: در کنار این سامانه آموزشی، سامانه مسابقه در زمینه حج و زیارت نیز با هدف آموزش و معرفت‌افزایی زائران حج طراحی شده است که بعد از این تمامی مسابقاتی که در زمینه حج با رویکرد آموزشی و افزایش اطلاعات در حوزه‌های معارف، اخلاق، آداب و… صورت می‌گیرد در این سامانه انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: سامانه‌های آموزش مجازی به زبان انگلیسی و عربی قابل استفاده برای همه مسلمانان است و مختص شیعیان نیست، چرا که بخشی از سرفصل‌های آموزشی این سامانه‌ها مختص شیعیان و بخشی از آن بین شیعه و سنی مشترک و بخشی نیز مختص اهل سنت است.

حجت‌الاسلام احمدی اظهار داشت: این سامانه‌های آموزشی بین‌المللی هستند. به این معنا که مختص ایرانی‌ها نیستند و هر کسی از هر جای جهان می‌تواند با ورود به این سامانه‌ها امکان استفاده از مطالب و آموزش‌های موجود در این سامانه‌ها را داشته باشند.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول