اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  محیط زیست و گردشگری

رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با فارس:

امشب اعزام اولین گروه زائران حج به مدینه منوره/ زائران از بحث با مأموران اماکن مقدسه خودداری کنند

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: اولین گروه از زائران حج تمتع 92 امشب به مدینه منوره اعزام می‌شود و توصیه ما به تمام زائران این است که از هر گونه بحث و مجادله با مأموران اماکن مقدسه در مدینه منوره و مکه مکرمه جداً خودداری کنند.

امشب اعزام اولین گروه زائران حج به مدینه منوره/ زائران از بحث با مأموران اماکن مقدسه خودداری کنند

سعید اوحدی در گفت‌وگو با خبرنگار جامعه فارس، گفت: اولین گروه از زائران حج تمتع 92 ساعت یک بامداد به مقصد مدینه منوره اعزام می‌شوند.

وی ادامه داد: تمام عوامل ستادی مکه و مدینه و پزشکانی که در مدینه منوره مستقر می‌شوند به آنجا اعزام شده‌اند و بر اساس آخرین اطلاعات به دست آمده صد در صد برنامه‌ها اجرایی شده است و امیدواریم امشب زائران به سلامتی به مدینه منوره مشرف شوند.

رئیس سازمان حج و زیارت ادامه داد: با توجه به اینکه پروازها به مدینه منوره صورت می‌گیرد زائران می‌توانند نماز صبح خود را در مدینه منوره اقامه کنند.

اوحدی خاطرنشان کرد: توصیه ما به زائران این است که به تذکراتی که مدیران و روحانیون کاروان‌ها می‌دهند دقت کنند و مراقب سلامت خود باشند.

وی تأکید کرد: سلامت زائران در این ایام بسیار مهم است چرا که مراسم ایام تشریق سنگین است و زائران باید سلامت خود را برای آن ایام حفظ کنند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: توصیه دیگر ما به زائران این است که در مکان‌هایی که تجمع زائران زیاد است حتماً از ماسک استفاده کنند و در وعده‌های غذایی خود حتی‌المقدور از نوشابه‌های گازدار استفاده نکنند و ما هم تلاش کرده‌ایم تا در برنامه غذایی زائران به جای نوشابه‌های گازدار بیشتر از دوغ استفاده کنیم.

اوحدی تصریح کرد: با توجه به شرایط منطقه و موفقیت اخیر ایران در مورد سوریه توصیه دیگر ما به زائران این است که به هیچ عنوان وارد بحث با مأموران اماکن مقدسه نشوند و حتی‌المقدور مقررات کشور میزبان را رعایت کنند و بحث و مجادله‌ای با نگهبانان نداشته باشند.

وی تأکید کرد: اگر احیاناً مشکلی به وجود آمد به زائران توصیه می‌کنیم هیچ صورتجلسه‌ای را بدون حضور عوامل ستادی کشورمان امضا نکنند و اگر مشکلی پیش آمد حتماً بخواهند که مدیر ستاد ایران در آنجا حضور پیدا کند.

رئیس سازمان حج و زیارت افزود: مدیران ستادی کشورمان در مکه و مدینه کاملاً توجیه شده‌اند که انشاءالله هیچ مشکلی ایجاد نمی‌شود و امیدواریم بتوانیم حج باشکوهی را برگزار کنیم.

اوحدی در خصوص بازپرداخت مابه‌التفاوت سهم بانک ملی ایران از هزینه حج امسال گفت: طبق تفاهماتی که صورت گرفته است اوایل این هفته مبلغ یک میلیون و صد هزار تومان به حساب زائران واریز خواهد شد.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول