اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان
نگاهی به جاذبه‌های گردشگری آسیای مرکزی/۶

جشنواره بین‌المللی غذا در تاجیکستان+تصاویر

دومین جشنواره بین‌المللی غذا در شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار شد که در این میان غرفه‌های ایرانی جایگاه ویژ‌ه‌ای به خود اختصاص داده بودند.

جشنواره بین‌المللی غذا در تاجیکستان+تصاویر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، دومین جشنواره بین‌المللی غذا در شهر دوشنبه تاجیکستان برگزار شد که در این میان غرفه‌های ایرانی جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده و نظر بسیاری از بازدیدکنندگان را به خود جلب کردند.

این جشنواره با حضور آشپزها، طباخان و هیئت‌هایی از 20 کشور دنیا در رستوران «یاقوت» راه‌اندازی و حدود 50 نوع از غذاهای سنتی کشورمان به معرض نمایش و فروش گذاشته شد.

جشنواره بین‌المللی غذا در «دوشنبه» با ابتکار وزارت امور خارجه تاجیکستان، انجمن سفیران و یک نهاد اجتماعی خیریه برگزار شده و مورد استقبال مشتریان قرار گرفت.

«سرور بختی» مسئول مطبوعاتی وزارت خارجه تاجیکستان به خبرنگار فارس گفت: این جشنواره به ‌منظور توسعه روابط بین نمایندگان ملت و کشورهای مختلف مقیم دوشنبه، آشنایی با سنت تهیه انواع غذاهای ملی برای دومین بار است که راه اندازی می‌شود.

وی افزود: با پیشنهاد انجمن سفیران مقیم دوشنبه که از 20 کشور جهان هستند مبلغ درنظر گرفته شده از فروش غذاها در چاچوب این جشن به یتیم‌خانه‌ها و مراکز بهداشت کودکان بی‌پرستار هدیه می‌شود.

به گفته وی، هر کشور شرکت‌کننده با توجه به شرایط و سلیقه خود در این جشنواره انواع غذاهای سنتی و همچنین پوشش ملی خود را به نمایش می‌گذارد.

بختی تصریح کرد: برخی از نمایندگی‌های کشورهای شرکت کننده در چارچوب طرح این جشن، برنامه‌های هنری نیز تهیه و مورد اجرا قرار می‌دهند.

جشن بین‌المللی غذا با حضور «محمدوجان صابراف» معاون اول وزیر خارجه تاجیکستان، مقامات رسمی دیگر نهادهای این کشور، سفیران کشورهای شرکت کننده و نمایندگان دفاتر سازمان‌های بین‌المللی مقیم دوشنبه برگزار شد.

«علی اصغر شعردوست» سفیر کشورمان در تاجیکستان در جمع خبرنگاران تأکید کرد که به ابتکار سفارت ایران در گذشته چندین بار نمایش غذاهای ایرانی در رستوران‌های مختلف دوشنبه برگزار شده و طی 2 سال اخیر این جشنواره به شکل بین‌المللی و با شرکت سفارتخانه‌های مقیم تاجیکستان برگزار می‌شود.

به گفته منابع رسمی این جشن یک عمل خیرخواهانه بوده و همانند سال گذشته پس از نتیجه‌گیری از فروش فراورده‌ها با حضور نمایندگان سفارتخانه‌ها مبلغ جمع‌ شده به چند یتیم‌خانه‌ و مراکز کودکان بی‌سرپرست هدیه داده خواهد شد.

آنچه در ادامه می‌بینید تصاویری از غرفه‌های مختلف این نمایشگاه است.

انتهای پیام/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول