اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار البرز:

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نباید محدود به یک هفته باشد

استاندار البرز گفت: برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نباید تنها خود را محدود به هفته دفاع مقدس کنیم.

ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نباید محدود به یک هفته باشد

اصغر عربیان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن 57 و استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، کشورهای غربی یکی از حکام دست‌نشانده خود را در منطقه از دست دادند.

وی تصریح کرد: سرنگونی حکومت منفور پهلوی که به عنوان یک حکومت سرسپرده و در راستای منافع کشورهای غربی عمل می‌کرد، آسیب بزرگی به منافع نامشروع آنها در خاورمیانه و در میان ممالک اسلامی ایجاد کرد.

*هراس غربی‌ها از ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جوامع اسلامی است

عالی‌ترین مقام اجرایی در استان البرز افزود: از سوی دیگر آنها از این هراس داشتند که فرهنگ ایثار و شهادتی که ملت ایران با اتکا به آن در مقابل استکبار و استبداد حاکم ایستادگی و مقاومت کردند، در میان کشورهای دیگر به ویژه جهان اسلام توسعه یافته و آنها با خیزش جهان اسلام روبه‌رو شوند.

عربیان گفت: به همین خاطر توطئه‌های متعددی را برای آسیب رساندن به ملت ایران و انقلاب اسلامی به کار بسته و در این راه از هیچ اقدام ننگین و ضد انسانی فروگذاری نکردند.

وی افزود: ما در سال‌های نخست انقلاب شاهد ترور بزرگان و علمای دینی بسیاری بودیم و پس از اینکه تیر دشمنان به سنگ خورد، با تحریک رژیم بعث عراق، جنگی هشت ساله را به ایران اسلامی تحمیل کردند.

استاندار البرز گفت: در طول سال‌های جنگ تحمیلی، جوانان ایرانی با دست‌های خالی و تنها با اتکا به قدرت ایمان خود در جبهه‌های حق علیه باطل حضور یافته و از انقلاب، آرمان‌ها و اهداف اسلامی و دینی خود دفاع کردند.

عربیان گفت: در آن سال‌ها شرق و غرب برای ضربه زدن به ایران هم دست شده بود و به همین دلیل امام امت و مردم ما به جنگ عنوان دفاع مقدس را دادند و این دفاع برکات بسیاری برای کشورمان داشته است.

*پیشرفت ایران در گرو تداوم روحیه ایثار و شهادت است

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی در بخش‌های مختلف و استقلال و عزت ملت ایران در جهان گفت: اگر می‌خواهیم این سربلندی و عزت تداوم داشته باشد، باید روحیه ایثار و شهادت را در میان خود تداوم بخشیم.

استاندار البرز تاکید کرد: برای این کار نیز نیازمند کار فرهنگی هستیم و نباید تلاش‌های فرهنگی برای ترویج روحیه ایثار و شهادت را محدود به هفته دفاع مقدس کنیم.

عربیان ادامه داد: به طور قطع هفته دفاع مقدس یادآور خاطرات بسیار خوبی برای ملت ایران بوده و به ما یادآوری می‌کند که این انقلاب با چه تلاش‌ها و زحماتی به بار نشسته است، اما در تمام طول سال باید برنامه‌های فرهنگی در این حوزه را پیگیری و اجرا کنیم.

وی افزود: در استان البرز نیز برای هفته دفاع مقدس برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده شده است، و طی سال‌های اخیر نیز به طور مرتب برنامه‌های فرهنگی متعددی در این حوزه برگزار شده است.

عربیان در پایان گفت: نسل اول انقلاب، دستگاه‌های متولی امور فرهنگی و بالاخره رسانه‌ها وظیفه سنگینی در حوزه حفظ و حراست از دستاوردهای دفاع مقدس بر عهده دارند و نسل‌های سوم و چهارم انقلاب را باید با اهداف و آرمان‌های شهدا و امام شهیدان و ایثارگران به درستی آشنا کرد.

انتهای پیام/2302/ی40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول