اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار رباط کریم اعلام کرد

فراهم‌سازی شرایط مناسب برای بازگشایی مدارس

فرماندار رباط کریم اعلام کرد: تمام تمهیدات و شرایط مناسب برای بازگشایی مدارس در این شهرستان انجام شده است.

فراهم‌سازی شرایط مناسب برای بازگشایی مدارس

بیژن سلیمان‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رباط کریم گفت: بر اساس نظام آموزشی و برنامه‌ آموزش و پرورش در کشورمان، همواره روز نخست مهر ماه زمان بازگشایی مدارس است.

وی تصریح کرد: فعالیت‌ها برای ایجاد شرایط مناسب برای دانش‌آموزان به ویژه در حوزه تردد و رفت و آمد آنها و امکانات آموزشی مناسب از جمله دغدغه‌های مسئولان دستگاه‌های مرتبط در شهرستان رباط کریم بوده و برنامه‌ریزی و کارها در این حوزه از اواسط تابستان آغاز شده است.

*تلاش برای تامین فضای آموزشی در شهر جدید پرند

عالی‌ترین مقام اجرایی در شهرستان رباط کریم در پاسخ به این پرسش که آیا رباط کریم امسال با مشکل کمبود کلاس و مدرسه روبه‌رو است؟ گفت: با توجه به بافت جمعیتی و تراکم جمعیت در این شهرستان، اقدامات و تلاش‌های خوبی برای تامین فضاهای آموزشی در رباط کریم در سال‌های گذشته صورت گرفته است.

سلیمان‌پور گفت: خوشبختانه در اکثر مناطق و توابع این شهرستان با مشکل خاصی روبه‌رو نیستیم و کلاس درس و فضای آموزشی لازم تامین شده است.

وی متذکر شد: مشکل اصلی ما در این حوزه مربوط به شهر جدید پرند است که متاسفانه در این منطقه به دلیل احداث مسکن مهر و افزایش جمعیت با مشکلاتی روبه‌رو هستیم.

این مسئول اظهار داشت: برای رفع این مشکل برنامه‌ریزی‌ لازم صورت گرفته و با تلاش دستگاه‌های اجرایی مختلف در نظر داریم که هر چه سریع‌تر کلاس‌های درس جدید در شهر جدید پرند دایر گردد که البته رسیدن به این هدف نیازمند زمان و بودجه کافی است.

*آماده‌سازی شهر برای ورود به سال تحصیلی جدید

سلیمان‌پور در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش‌های صورت گرفته برای بازگشایی مدارس در مهر ماه اشاره کرد و گفت: در این حوزه چندین دستگاه فعالیت دارند که اداره آموزش و پرورش، نیروی انتظامی‌، راهنمایی و رانندگی، اتوبوسرانی و تاکسیرانی و شهرداری از جمله آن هستند.

وی گفت: خوشبختانه هماهنگی‌های میان دستگاهی در این حوزه صورت گرفته فضای شهر از جمله تامین امنیت تردد دانش‌آموزان، روان‌سازی بار ترافیکی شهر، فراهم‌سازی وسائل نقلیه عمومی از جمله اتوبوس و تاکسی، نظارت بر عملکرد سرویس‌های مدارس و بهسازی تابلوها و علائم هشدار دهنده راهنمایی و رانندگی انجام شده است.

سلیمان‌پور در پایان تاکید کرد: با این تلاش‌ها هم اکنون شهرستان رباط کریم آماده ورود به مهر ماه و بازگشایی مدارس است و تمام تلاش خود را برای ایجاد شرایط مناسب برای فرهنگیان، اولیای مدارس، دانش‌آموزان و خانواده‌های آنها انجام داده‌ایم.

انتهای پیام/2302/ی30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول