اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال تحصیلی جدید صورت گرفت

پذیرش 105 طلبه در حوزه علمیه شهرستان ملایر

مدیر حوزه علمیه برادران شهرستان ملایر از پذیرش 105 طلبه در حوزه علمیه برادران این شهرستان در سال تحصیلی جدید خبر داد.

پذیرش 105 طلبه در حوزه علمیه شهرستان ملایر

حجت‌الاسلام مجتبی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ملایر نهادهای دینی به ویژه حوزه‌های علمیه را از مهم‌ترین و‌ مؤثر‌ترین‌ مراکز در پیشرفت‌های یک کشور به خصوص در جوامع اسلامی دانست.

وی با بیان اینکه نبود مراکز دینی تاثیر منفی در رشد معنویت در جامعه خواهد داشت، گفت: نقش حاملان و نهاد‌های یک دین بر ارتقای علمی یا انحطاط علمی یک جامعه مؤثر است.

مدیر حوزه علمیه برادران شهرستان ملایر افزود: در حال حاضر حوزه علمیه برادران ملایر با ظرفیت 250 طلبه در 15 کلاس درس به عنوان یکی از مراکز فعال علمی و دینی در استان مشغول تربیت طلاب است.

وی یادآور شد: در حوزه علمیه برادران ملایر سطوح مقدماتی، سطح یک ، دو و سه وجود دارد که سطح سه مربوط به دوره کارشناسی ارشد است.

نجفی از پذیرش 105 طلبه جدید در حوزه علمیه برادران ملایر در سال تحصیلی جاری خبر داد و تصریح کرد: این تعداد پذیرفته شده از بین شرکت‌کنندگان بعد از آزمون کتبی و مصاحبه برای تحصیل در حوزه علمیه برادران ملایر پذیرفته شدند.

وی اضافه کرد: امسال در سطح استان یک‌هزار و 400 نفر برای ورود به حوزه‌های علمیه با هم رقابت کردند که سهمیه پذیرش ملایر نیز 105 نفر بود که نسبت به سال گذشته 10 درصد رشد داشته است.

مدیر حوزه علمیه برادران ملایر افزود: سال تحصیلی حوزه‌های علمیه از نیمه دوم شهریورماه شروع شده است و در حال حاضر طلاب در حوزه علمیه ملایر در کلاس‌های درس حضور دارند.

وی گفت: ظرفیت پذیرش کارشناسی ارشد نیز در حوزه علمیه برادران ملایر امسال 15 نفر بوده است.

نجفی خاطرنشان کرد: پذیرفته‌ شدگان در حوزه علمیه برادران از مقاطع سوم راهنمایی در سطوح مختلف به بالا هستند که همزمان با شروع سال تحصیلی حوزه‌های علمیه وارد حوزه ملایر شده‌اند.

وی به ساخت حوزه علمیه جدید ملایر اشاره کرد و ادامه داد: فاز اول این ساختمان که کلنگ احداث آن از سال 87 به زمین زده شده است در حال حاضر 70 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

مدیر حوزه علمیه برادران ملایر اظهار کرد: این حوزه در زمینی به مساحت 2.5 هکتار با زیربنای 10 هزار مترمربع در سه طبقه در بخش‌های آموزشی، اداری و خوابگاهی ساخته می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با ساخت این مرکز ظرفیت جذب طلاب برادر در ملایر به 800 نفر خواهد رسید.

انتهای پیام/89013/ز40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول