اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم هندیجان در مجلس:

رفع مشکل اراضی کشاورزی در هندیجان / برخی مصوبات شیلات همچنان دست نخورده است

نماینده مردم هندیجان، بندرامام، امیدیه و ماهشهر در مجلس شورای اسلامی گفت: در بخش شیلات نیز 96 مصوبه در هندیجان وجود داشته که برخی از آنها همچنان اجرایی نشده است.

رفع مشکل اراضی کشاورزی در هندیجان / برخی مصوبات شیلات همچنان دست نخورده است

حبیب آقاجری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در هندیجان اظهار کرد: در بازدید اخیری که از روستاهای شهرستان هندیجان از جمله کره پا و کم تنگ انجام دادیم بیش از پیش به مشکلات این مناطق آگاه شدیم.

وی افزود: مشکلاتی چون آب روستاها، روشنایی معابر، بهسازی روستاها، جدول بندی و بهسازی‌های نیمه کاره و رها شده، نبود کود شیمیایی برای کشاورزان، نبود امنیت، وضعیت نامطلوب اشتغال و مهاجرت روستائیان هر روز بیشتر از گذشته مردم این مناطق را درگیر کرده است.

* 37 هزار جوان تحصیل کرده در حوزه انتخابیه‌ام جویای کار هستند

نماینده مردم هندیجان امیدیه بندرامام و ماهشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مشکل اراضی کشاورزی و تعیین حدود اراضی کشاورزان از دیگر مشکلاتی است که باید توسط منابع طبیعی و تشکیل کارگروه بین کشاورزان و اداره جهاد کشاورزی هندیجان رفع شود.

وی همچنین عنوان کرد: در خصوص توزیع آب روستایی و شکستگی لوله‌های آب در مسیر روستاها نیز اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان ماهشهر که هندیجان نیز زیر نظر این شهرستان است باید اقدامی ویژه کند.

آقاجری با بیان اینکه اشتغال در حوزه انتخابیه من وضعیت بسیار نامطلوبی دارد گفت: در این حوزه انتخابیه بیش از 37 هزار جوان بیکار وجود دارد که اکثرا تحصیل کرده و جویای کار هستند.

وی بیان کرد: استخدام و اشتغال نیروهای بومی باید در شهرستان های هندیجان، ماهشهر، بندرامام و امیدیه باید به طور ویژه بررسی و پیگیری شود.

* پرورش ماهی و میگو نیازمند تخصیص اعتبار است

نماینده مردم هندیجان امیدیه بندرامام و ماهشهر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در بخش شیلات نیز 96 مصوبه در هندیجان وجود داشته که برخی از آنها همچنان اجرایی نشده است.

وی با بیان اینکه 55 طرح بهینه سازی شناورهای تجاری و توسعه کشاورزی از جمله دیگر مصوبات بوده است گفت: با توجه به تاکید کمیسیون سرمایه گذاری استان خوزستان بر پرورش ماهی و میگو در هندیجان، این بخش به اعتبارات مکفی نیازمند است.

آقاجری همچنین عنوان کرد: سازمان اتکا نیز درخواست کرده است که پرورش ماهی و میگو را با عقد قرارداد اجرایی کند که با تحقق این امر می‌توان وضعیت اشتغالزایی موثری در هندیجان و برای افراد جویای کار ایجاد کرد.

انتهای پیام/72001/صا30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول