اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) مطرح کرد

برپایی نمایشگاه «الی‌بیت‌المقدس» کابوس رژیم جعلی صهیونیستی / فلسفه انتخاب نام نمایشگاه

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) با اشاره به برپایی نمایشگاه «الی‌بیت‌المقدس»، فلسفه انتخاب نام این نمایشگاه را تشریح کرد.

برپایی نمایشگاه «الی‌بیت‌المقدس» کابوس رژیم جعلی صهیونیستی / فلسفه انتخاب نام نمایشگاه

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، فرارسیدن ماه مهر، فصل جدیدی را در خاطر اهالی شهر رقم می‌زند. این ماه علاوه بر آغاز فصل پاییز و بازگشایی مدارس، یادآور آغاز جنگ تحمیلی است که مقدمه خلق حماسه‌ای جاوید شد. حماسه هشت سال دفاع مقدس. این روزها اگر گذرتان به حوالی میدان شهدای شاملو افتاده باشد، حتماً متوجه تکاپوی مسئولان سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران و شهرداری منطقه 20 برای برپایی نمایشگاه دفاع مقدس شده‌اید.

این نمایشگاه با نام «الی بیت‌المقدس» در سیری تحولی از روزهای نخست جنگ تحمیلی تا جنگ بی‌دود و آتشی که امروز دشمنان اسلام و ایران برای تضعیف عقاید و باورهای جوانانمان تدارک دیده‌اند را در فضایی عملیاتی و مجازی به‌ تصویر می‌کشد. آماده‌سازی سخت‌افزارهای نمایشگاه و فضاسازی آن برعهده شهرداری منطقه 20 و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و نرم‌افزاری نمایشگاه نیز با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت سیدالشهداء (ع) استان تهران به اجرا در می‌آید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از نمایشگاهی که در روز اول مهر ماه و همزمان با به‌صدا درآمدن زنگ بازگشایی مدارس رونمایی می‌شود، با خسرو ابوفاضلی، معاون فرهنگی اجتماعی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) و دبیر برگزاری نمایشگاه به گفت‌و‌گو ‌نشستیم.

فارس: این روزها در تکاپوی آماده‌سازی نمایشگاه دفاع مقدس هستید، اشاره‌ای به نام و جزئیات فیزیکی نمایشگاه داشته باشید؟

عنوان نمایشگاه دفاع مقدس «الی بیت‌المقدس» نام دارد که با توجه به رایزنی‌های انجام شده در معاونت فرهنگی و اجتماعی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران 60 غرفه فرهنگی و هشت غرفه عملیاتی در این نمایشگاه جانمایی شده است که از اول مهر، نخستین روز هفته دفاع مقدس به مدت یک هفته در ضلع غربی میدان شهدای شاملو (فرمانداری) دایر می‌شود.

فارس: از مهم‌ترین چشم‌انداز و هدفی که از برپایی این نمایشگاه، دارید بگویید؟

امروز دشمن با توجه به تجربیات ناموفقش در کشورهای همسایه ایران و حتی جنگ تحمیلی نافرجامش در طول هشت سال دفاع مقدس دریافته است که دیگر نمی‌تواند با حمله فیزیکی و به پا کردن آتش جنگ ایران و ایرانی را از پا دربیاورد؛ از این‌رو چند سالی است که در تکاپوی بسترسازی برای تهاجم فرهنگی و ایجاد نرم در کشور است. به همین منظور باید با توجه به فرارسیدن سالروز آغاز جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، با آگاه‌سازی فرهنگی نسل جوان، دست دشمن را در به پا کردن آتش جنگ روانی و نرم رو کرده و راهکارهای مقابله با این جنگ در ظاهر آرام اما فتنه‌انگیز را به مخاطبان ارائه دهیم.

فارس: فلسفه انتخاب نام نمایشگاه به «الی بیت‌المقدس» چه بوده است؟

دو موضوع مهم ما را بر آن داشت تا این عنوان را برای نمایشگاه انتخاب کنیم. اول اینکه امسال برگزاری رزمایش عملیات بیت‌المقدس به سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) مأموریت داده شده است و این نامگذاری می‌تواند زمینه‌ساز برگزاری موفقیت‌آمیز رزمایش باشد و دلیل دومی که از اهمیت خاصی برخوردار است، این است که دشمن در چند سال اخیر با حمله و ایجاد آشوب در کشورهای مسلمان از جمله سوریه قصد دارد تا نظر جوامع مسلمان از جمله ایران را از بیت‌المقدس و زیرسئوال بردن فتنه‌های رژیم صهیونیستی منحرف کند، اما براساس فرمایش حضرت امام خمینی (ره) ما باید تمام توان خود را به کار بگیریم تا روزی با سرنگون‌سازی رژیم صهیونیستی به بیت‌المقدس وارد و پرچم آزادی ملت مظلوم فلسطین را بر فراز گنبد بیت‌المقدس به اهتزاز در بیاوریم، از این‌رو این نام به‌عنوان تداعی‌کننده اهداف امام راحل می‌تواند راهگشای ملت همیشه در صحنه ایران در مبارزه با زور و ظالم باشد.

فارس: چه نهادها و ارگان‌هایی در برپایی نمایشگاه سهیم بوده‌اند؟

در این نمایشگاه سعی کرده‌ایم با دعوت از نهادها و ادارات شهرستان ری از توان و ظرفیت‌های آنها در عرصه دفاع مقدس برای تصویرسازی و غنا بخشیدن به نمایشگاه بهره‌مند شویم، بنابراین شهرداری منطقه 20 به‌عنوان بازوی مشارکتی سپاه همپا و چه بسا در زمینه سخت‌افزاری فراتر از سپاه نقش موثر و مساوی در برگزاری نمایشگاه داشته است و علاوه بر آن بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ری با در اختیار گذاشتن تصاویر شهدا و اقلام فرهنگی و ... در غنی‌سازی برنامه‌های فرهنگی نمایشگاه تعامل چشمگیری داشته است و اداره بهزیستی نیز با برگزاری غرفه دستان مهربان و جهاد کشاورزی با دایر کردن غرفه‌ای به نام سنگرسازان بی‌سنگر در محتوا سازی نمایشگاه تأثیرگذار هستند.

فارس: چه تعداد غرفه وجود دارد و چه رویکردی در نمایشگاه جانمایی شده است؟

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، برپایی 78 غرفه در بخش‌های مختلف نمایشگاه طراحی شده است که 60 غرفه با رویکرد فرهنگی به معرفی بخش‌های مهم جنگ نرم مانند معرفی سبک‌های زندگی اسلامی، معرفی مخاطرات حربه‌های جنگ نرم مانند ماهواره و رسانه‌های غربی، تصویرگرایی رشادت‌های شهدا در طول هشت سال دفاع مقدس، فروش و عرضه محصولات فرهنگی و ... اختصاص دارد و 18 غرفه نیز در اختیار لشگر عملیاتی سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران (خاتم‌الأنبیاء (ص)) است که به تصویرسازی رویدادهای جنگ در منطقه شبیه‌سازی شده، به نمایش درآوردن ادوات و جنگ افزارهای مورد استفاده قرار گرفته در طول هشت سال دفاع مقدس و ادوات مدرن و جدید و ... می‌پردازند.

فارس: شاخص‌ترین ویژگی و تفاوت این نمایشگاه با سایر نمایشگاه‌هایی که به‌مناسبت گرامیداشت دفاع مقدس در سال‌های گذشته برگزار شده، چه بوده است؟

در این نمایشگاه همه تجربیات موفق سال‌های گذشته جمع‌آوری و براساس تقویت نقاط مثبت آن، رفع کاستی‌ها و پاسخگویی به نیاز مخاطبان برنامه‌های جالب و تأثیرگذاری برای بخش‌های مختلف نمایشگاه پیش‌بینی شده است. یکی از این برنامه‌ها برگزاری مراسم ویژه و متناسب با حضور مخاطبان است برای مثال روزی که دانش‌آموزان مهمانان اختصاصی نمایشگاه هستند، برنامه‌های فرهنگی با حال و هوای شاد و مناسب با گروه سنی آن‌ها برگزار می‌شود و برنامه‌ها در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس برای اصناف دانشجویان، کودکان و حتی مخاطبان عام تدارک دیده شده است.

رزمایش کابوس صهیونیسم

یکی از دشمنان اسلام و ایران و طراحان جنگ نرم در کشور، رژیم غاصب صهیونیستی است، بنابراین هر شب در این نمایشگاه رزمایش با عنوان کابوس اسرائیل با حضور هنرمندان بسیجی برگزار می‌شود تا در این نمایش کوتاه از اهداف شوم و پلید صهیونیسم پرده برداشته شود.

جنگ شبانه

پیشنهاد می‌کنیم حتماً شب‌ها هم سری به نمایشگاه بزنید و از برنامه‌های فرهنگی، متنوع و شاد جنگ‌های شبانه نمایشگاه هم بهره‌مند شوید. جنگ شبانه هر شب بعد از نماز مغرب و عشاء با حضور خوانندگان و هنرمندان، راویان دفاع مقدس، برپایی مسابقه و ... برگزار می‌شود.

یادمان‌های دفاع مقدس

به‌منظور حفظ ارزش‌ها و یادمان‌های دفاع مقدس بخشی از فضای عملیاتی نمایشگاه به المان‌ها و یادمان‌ها جنگ اختصاص یافته است تا بخشی از خاطرات فراموش نشدنی رزمندگان در طول جنگ به‌طور عینی برای مخاطبان تصویرسازی شود. یادمان عملیاتی سه‌راه شهادت، کانال شهادت، هور، شلمچه و ... بخش‌هایی است که بی‌شک تماشای آن خالی از لطف نخواهد بود.

انتهای پیام/2462/ذ40/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول