اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا خبر داد

رقابت‌های قرآنی هنرجویان بویین زهرا در مهر ماه

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا گفت: هنرجویان بویین زهرایی مهر ماه سال ‌جاری در رقابت‌های قرآنی اوقاف و امور خیریه شرکت می‌کنند.

رقابت‌های قرآنی هنرجویان بویین زهرا در مهر ماه

حجت‌الاسلام مرتضی کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا اشتیاق و علاقه‌مندی به حفظ قرآن کریم را عامل رستگاری و سعادتمندی در افراد دانست و خواستار فراهم کردن بسترهای لازم و حمایت مسئولان برای گسترش و کشف استعدادهای قرآنی شهرستان بویین زهرا شد.

وی به افتخارآفرینی سالانه قرآن‌آموزان بویین زهرایی در مسابقات کشوری و استانی اشاره کرد و افزود: باید تلاش کرد تا ضمن احیای معارف اسلامی زمینه را برای بروز خلاقیت‌ها در حوزه‌های قرآنی و دینی فراهم کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا به برگزاری مسابقات قرآنی اشاره کرد و افزود: مسابقات قرآن سال 92 سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش‌های حفظ یک، دو، پنج، 10، 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم برگزار می‌شود.

این مسئول ادامه داد: در رشته قرائت نیز مسابقات سراسری اوقاف در دو بخش تحقیق و ترتیل برگزار می‌شود.

وی عنوان کرد: همچنین رشته مفاهیم نیز در بخش‌های عمومی و تخصصی توسط اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

کریمی، گسترش اهمیت و ارزش به فعالیت‌های قرآن‌محور شهرستان بویین زهرا را ستودنی خواند و گزارشی از روند برگزاری دوره مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه ارایه کرد.

وی عنوان کرد: همچنین برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های دقیقی برای برگزاری شایسته مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه در شهر بویین زهرا مقدمه‌چینی شده است.

کریمی با اشاره به تعدد رشته‌های اعلام شده برای مسابقات قرآنی پیش رو اظهار داشت: شرکت‌کنندگان در این دوره از رقابت‌های قرآنی در ایام در نظر گرفته شده به رقابت در رشته‌های حفظ، قرائت، ترتیل، مفاهیم، اذان و ابتهال می‌پردازند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا ابتهال، دعاخوانی، اذان، مدیحه‌سرایی و همخوانی قرآن کریم را جزو دیگر رشته‌های رقابتی برای حضور شرکت‌کنندگان اعلام کرد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا با بیان این‌که مسابقات قرآنی پیش رو در مقاطع شکوفه‌ها و بزرگسالان اجرایی می‌شود، ادامه داد: همچنین با برگزاری و اتمام مسابقات سال‌جاری شرکت‌کنندگان سه رتبه نخست رشته‌های قرآنی یاد شده مجوز حضور در مسابقات استانی شهر قزوین در آذر ماه 92 را پیدا می‌کنند.

وی ترویج فعالیت‌های قرآنی و حمایت از کانون‌های قرآنی را جزو رویکردهای محوری اوقاف برای جذب و گرایش دادن جوانان به امور معارفی ذکر کرد و افزود: فعالیت‌ و برنامه‌های قابل توجهی طی دو سال گذشته در زمینه‌های متعدد قرآنی در شهرستان بویین زهرا توسط نهاد اوقاف و امور خیریه به مرحله اجرا رسیده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: برگزاری کلاس‌های تخصصی آموزش تجوید قرآن کریم، حضور اساتید قرآنی در محافل شهرستانی، توزیع قرآن کریم در سطح مساجد و اماکن مذهبی در گرو تاثیرگذارترین فعالیت‌های اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان بویین زهرا در هفته‌های گذشته است.

انتهای پیام/77005/م30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول