اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی بویین زهرا خبر داد

شرکت هنرجویان بویین زهرا در آزمون مهارت صنایع دستی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویین زهرا از شرکت هنرجویان این شهرستان در آزمون مهارت صنایع دستی خبر داد.

شرکت هنرجویان بویین زهرا در آزمون مهارت صنایع دستی

محمدرضا کلج امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بویین زهرا از برگزاری آزمون مهارت به منظور صدور کارت صنعتگری کددار برای هنرجویان بویین زهرایی خبر داد و اظهار داشت: آزمون مهارت صنایع دستی توسط مرکز آموزش صنایع دستی و هنرهای سنتی شهرستان بویین زهرا طی روز‌های گذشته در شهر بویین زهرا برگزار شده است. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویین زهرا تعداد شرکت کنندگان در آزمون مهارت بویین زهرا را 32 هنرمند اعلام کرد. 

این مسئول ابراز داشت: رقابت‌های این افراد در رشته‌های گلیم‌بافی، معرق چوب، رودوزی سنتی، عروسک بافی، قلاب بافی، چرم‌دوزی، روبان‌ دوزی و سفال‌گری با حضور کارشناسان استانی برگزار شده است. 

کلج بیان کرد: پس از اتمام آزمون مهارت 18 هنرمند بویین زهرایی موفق به کسب نمره قبولی شدند. 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان بویین زهرا از احداث و ساخت موزه تاریخی ویژه معرفی آثار باستانی شهرستان بویین زهرا خبر داد و افزود: در حال حاضر مراحل اختصاص زمین و پیگیری‌ها برای راه‌اندازی این موزه انجام شده و موزه مذکور با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در شهر بویین زهرا تأسیس می‌شود. 

کلج با بیان اینکه در حال حاضر بسیاری از آثار تاریخی بویین زهرا باید مورد کاوش قرار بگیرد، عنوان کرد: بررسی و شناسایی آثار در نقاط مختلف استان قزوین طی سال‌های مختلف رشد خوبی داشته است و این استان پیشرو در تهیه پرونده‌های ثبتی و معرفی آثار برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور بوده است. 

انتهای پیام/77005/ت20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول