اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی ‎و حرفه‎ای گلستان مطرح کرد

دیپلماسی مهارت در مسیر پیشرفت/ خودباوری پلکانی برای صعود

مدیرکل فنی ‎و حرفه‎ای گلستان، برقراری دیپلماسی مهارت در عرصه بین‎الملل را یکی از نقاط قوت این سازمان خواند و گفت: این مسئله تا به حال مغفول مانده بود که در حال حاضر جزو مهم‌ترین برنامه‎های سازمان فنی و حرفه‎ای است.

دیپلماسی مهارت در مسیر پیشرفت/ خودباوری پلکانی برای صعود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، ابوالفضل تیرانداز ظهر امروز در حاشیه آئین اختتامیه مرحله استانی چهاردهمین مسابقات ملی مهارت در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: در سال 1390 سازمان سند راهبردی مهارت و فناوری تدوین شد که با هشت راهبرد، 27 سیاست و 260 برنامه عملیاتی آغاز به کار کرد.

وی با بیان اینکه نخستین راهبرد سازمان، حضور موثر در عرصه‎های بین‎المللی برای ارتقای جایگاه کشور بوده است، تصریح کرد: تمام تلاش سازمان این است تا مسائل مهارتی در کشور از جایگاه خوبی برخوردار شود چنانکه در آزمون‎های مهارت و مسابقات بین‎المللی خود را بسنجیم و ببینیم که در چه جایگاهی قرار داریم.

67 کشور در حال توسعه و توسعه یافته عضو سازمان فنی و حرفه‎ای هستند

مدیرکل فنی‎ و حرفه‎ای گلستان با بیان اینکه سازمان آموزش فنی و حرفه‎ای کشور در سال 1379 به سازمان جهانی مهارت پیوست، خاطرنشان کرد: این سازمان کاملاً غیرانتفاعی و غیرسیاسی است که 67 کشور در حال توسعه و توسعه یافته عضو این سازمان هستند.

تیرانداز اذعان داشت: در سال 2001 در کره جنوبی، ایران توانست در مسابقات جایگاه 35 را به دست آورد و این روند صعودی همچنان ادامه یافت تا اینکه در انگلستان در سال 2011 کشور ایران توانست در جایگاه ششم جهان بایستد که نسبت به دوره قبل 10 پله صعود کرد.

وی از برگزاری 42 دوره مسابقات جهانی مهارت خبر داد و یادآور شد: 11 نفر از ایران به عنوان شرکت‎کننده حضور داشتند که برای نخستین‎بار تیمی از فنی و حرفه‎ای کشور در این مسابقات شرکت کرد و موفق به دریافت نقره رباتیک، نقره جواهرسازی، برنز طراحی وب، هشت دیپلم افتخار شد و همه افراد مدالیوم «لوح تقدیر» که نمره 500 به بالا را شامل می‎شود دریافت کردند.

ایران در دیپلماسی از جایگاه خوبی برخوردار است

مدیرکل فنی ‎و حرفه‎ای گلستان با بیان اینکه در بخش میانگین دریافت مدال، ایران از جایگاه 19 به جایگاه پنجم دست پیدا کرد، ابراز داشت: در حوزه مهارت کشورهایی مانند انگلستان، آمریکا، آلمان، کانادا، سوئد، چین و فرانسه در جایگاهی بعد از ایران قرار گرفتند.

تیرانداز با بیان اینکه ایران در شرایط تحریم توانست به چنین جایگاهی برسد، متذکر شد: اگر به خودباوری برسیم و یقین کنیم که خواستن، توانستن است حتماً پله‎های ترقی را طی خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: در بین کشورهای مسلمان، ایران در جایگاه اول و سپس مالزی در رتبه بعدی قرار داشت که این مسئله نشان می‎دهد در بین کشورهای مسلمان حتی در دیپلماسی ایران از جایگاه خوبی برخوردار است.

حذف اعتبارات در حوزه مهارت چالش‎آفرین است

مدیرکل فنی ‎و حرفه‎ای گلستان خاطرنشان کرد: با شرایط تحریمی که از اوایل انقلاب بر ایران وارد و در حال حاضر نیز جدی‎تر شده است ساده‎ترین جایی که می‎توان سرمایه‎گذاری کرد و زود به بهره‌برداری رساند آموزش‎های فنی و حرفه‎ای است.

تیرانداز خطاب به کسانی که در سطح کلان و سیاستگذاری هستند، تأکید کرد: اگر اعتبارات در حوزه مهارت حذف شود با چالش‎های عظیمی روبرو خواهیم شد.

انتهای پیام/83001/ذ40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول