اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران:

بهترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی شناساندن اهداف شهداست

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: بهترین راه مبارزه برای مقابله تهاجم فرهنگی غرب و شناساندن ترفندهای آنها، نشان دادن و شناختن راه و اهداف گسترده الهی شهدا است.

بهترین راه مبارزه با تهاجم فرهنگی شناساندن اهداف شهداست

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، محمدعلی امیری صبح امروز در دیدار با خانواده شهیده طاهره هاشمی انجپلی بیان داشت: راه شهیدان راه اهل بیت است زیرا آنها ادامه‌دهنده راه اهل بیت و معصومان بودند.

وی افزود: مسیری را که شهیده هاشمی و دیگر شهدا پیمودند براساس تربیت اسلامی و دینی خانواده‌شان بوده است.

امیری با اعلام اینکه آموزش و پرورش باید با الگو قرار دادن راه شهدا، این راه بلند و پرسعادت را برای نسل امروز بازگو کرده و به آنها انتقال دهد، تصریح کرد: دشمان اسلام و انقلاب تا دیروز به مبارزه فیزیکی با ایران اسلامی مشغول بودند اما امروز با استفاده از فضای نرم در قالب رفتارهای جذاب، زبان شیرین و نرم راه جدیدی را در پیش گرفتند و برای اذهان و افکار مردم و نسل جوان برنامه دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با تاکید اینکه بهترین راه مبارزه برای مقابله تهاجم فرهنگی غرب و شناساندن ترفندهای آنها، نشان دادن و شناختن راه و اهداف گسترده الهی شهدا است، گفت: استفاده از منابع عظیم وصایا، دست‌نوشته‌ها و بیان خاطرات و اهداف شهدا باید با زبان شیرین و ظریف باشد البته نسل جوان امروز راغب است تا از چگونگی رشد، تربیت و تحصیل شهدا اطلاعاتی داشته باشد و این امر با هماهنگی ادبیات و هنر می‌تواند به بهترین روش به دانش‌آموزان انتقال پیدا کند.

وی انتخاب شهیده طاهره هاشمی به عنوان شهید شاخص سال کشورمان ایران اسلامی را افتخار بسیار بزرگی برای شمال کشور و استان مازندران دانست و اذعان داشت: این شهیده با بینش بالا در برابر دشمان، مزدوران و منافقان ایستاد و این وظیفه ما است که به دانش‌آموزان بگوییم دشمن از ما چه می‌خواست و شهدا، ایثارگران و ملت بزرگ ایران چگونگی مقابل تمام مزدوران و استکبارگران ایستادگی کرده و با مقاومت اجازه دست درازی به آنها را ندادند.

این مسئول با اعلام اینکه مسئولان با دیدار خانواده شهدا اعلام می‌کنند که همیشه پیرو راه و آرمان‌شان هستند و ما نیز این راه مستقیم و درست را با تمام توان سعی داریم در تمام کلاس‌های درس به دانش‌آموزان ارایه کنیم.

امیری در پایان ابراز داشت: اگر فرهنگ ایثار، شهادت، مقاومت، دشمن‌ستیزی و دشمن‌شناسی، تقابل با فتنه، شناخت دقیق خود و جامعه به درستی به دانش‌آموزان آموخته نشود ضربه‌ای بزرگ خواهیم خورد.

به گزارش فارس، سیده طاهره هاشمی انجپلی در یکم خرداد ماه سال 1346 در روستای شهیدآباد( شهربانو محله) شهرستان آمل دیده به جهان گشود.

انشای شهیده سیده طاهره هاشمی در طرحی ابتکاری در قالب نامه‌ای به یک دوست امدادگر و رزمنده فرضی نگاشته شده که او در این نامه با پیامی خطاب به رئیس جمهور وقت ایالات متحده مطالبی را به او گوشزد کرد.

شهید هاشمی در حماسه اسلامی ششم بهمن سال 1360 که در آن جنگلی‌های منافق به شهر آمل حمله‌ور شدند به درجه رفیع شهادت نائل شد.

انتهای پیام/86012/ت40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول