اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

برگزاری دومین یادواره شهدای شهرک پردیس کرمان + تصاویر

دومین یادواره شهدای خیابان شیخ‌ احمد کافی‌ و شهرک پردیس کرمان در محل حسینیه سیدالشهدا (ع) برگزار شد.

برگزاری دومین یادواره شهدای شهرک پردیس کرمان + تصاویر

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، دومین یادواره شهدای خیابان شیخ‌احمد کافی‌شمالی و شهرک پردیس شامگاه دوشنبه در محل حسینیه سیدالشهدای این محله برگزار شد.

این یادواره به همت پایگاه مقاومت بسیج 9 دی حسینیه سیدالشهدا (ع) برای گرامیداشت یاد و خاطره 45 شهید این محله با حضور مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، شورای شهر کرمان، خانواده‌های شهدا و جانبازان و مردم این محله صورت گرفت.

محوطه این حسینیه با تصاویری از 45 شهید تزئین و آراسته شده و نمایشگاه عکس و خاطره این شهدا به همت جوانان پایگاه مقاومت 9 دی در این محله برای شرکت‌کنندگان حاضر در این مراسم تدارک دیده شده بود.           

مصطفی فرازمند امام جماعت حسینیه سیدالشهدا (ع) در این مراسم اظهار داشت: امروز جایگاه رفیع ایران اسلامی در جهان مدیون خون شهدا و رزمندگانی است که با رشادت‌های خود جانانه در دفاع مقدس جنگیدند.

وی تصریح کرد: نیازمندی بشر به داشتن اخلاق روزبه‌روز گسترش می‌یابد و نسل جوان نباید از قافله اخلاق‌مداری خارج شود و عقب بماند.

فرازمند با اشاره به سخن مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه گرامی‌ داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست، عنوان کرد: تکریم از مقام شهدا و نگه داشتن احترام آن عزیزان یک وظیفه و تکلیف همگانی است که باید نسبت به آن اهتمام بورزیم و لحظه‌ای از آن غافل نشویم.

وی افزود: شهدا با تأسی از اعمال و اخلاق امام حسین (ع) درس‌های فداکاری، وفاداری، شجاعت و شهادت را آموختند و به خوبی امتحان خود را نزد خدای متعال پس دادند و حماسه‌ای جاوید و دفاعی مقدس را از خود به یادگار گذاشتند.

فرازمند تاکید کرد: یاد و نام شهیدان تا ابد در تاریخ اندیشه‌ها با عزت و عظمت می‌ماند که برای شناساندن خاطره آنها به نسل جوان باید همت کرد.

محمدرضا حسنی‌سعدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان نیز در دومین یادواره شهدای خیابان شیخ‌ احمد کافی و شهرک پردیس با اشاره به روایتی اذعان داشت: اگر شهادت نبود، دین از بین می‌رفت.

وی تصریح کرد: پیروزی مسلمانان در صدر اسلام با تعداد و امکانات کم که منجر به گسترش جهان اسلام شد در اعتقاد داشتن به فرهنگ شهادت بود و همین اعتقاد در جوانان این مرز و بوم موجب پیروزی بر دشمن شد.

این مسئول در بیان خاطره‌ای از دفتر خاطرات پادشاه اُردن مبنی بر ملاقات وی با صدام‌حسین ابراز داشت: صدام می‌گفت که جوانان ایرانی مرگ را مانند موم در دستان خود نرم می‌کنند و هیچ باکی ندارند.

وی خطاب به خانواده‌های شهید حاضر در مراسم گفت: این شهدا فرزندان شما بودند که این‌گونه به دشمن درس دادند و از لقمه حلال، ایمان، اخلاص، نماز و سایر صفات نیک به این مرحله دست یافتند.

حسنی‌سعدی به بیان خاطراتی از شهدای کرمانی در تثبیت زنده بودن آنها در پیشگاه خداوند پرداخت و تصریح کرد: شهدا انسان‌‌هایی زمینی بودند که آسمانی شدند، برخورداری از تربیت صحیح، دوستی با انسان‌های با معرفت، اهل دعا و مسجدی بودن از دلایل آسمانی شدن آنها است.

وی افزود: وجود رهبر کبیر انقلاب و گوش سپردن به فرامین او که با دم مسیحایی خود جوانان را ارشاد و متحول کرد، بهانه‌ای برای رسیدن به آرزوی شهادت جوانان بود که 45 شهید این محله نمونه‌ای از جمعیت شهدای والامقام دوران دفاع مقدس هستند.

این مسئول تاکید کرد: شهید زنده است و ولی نعمتان ما در این دنیا هستند، ما وام‌دار شهدا هستیم و باید یاد و خاطره آنها را گرامی بداریم.

میهمان ویژه دومین یادواره شهدای خیابان شیخ ‌احمد کافی و شهرک پردیس کرمان، رضا ایرانمنش جانباز دوران دفاع مقدس و هنرمند سینما و تلویزیون زاده شده و افتخار دیار کریمان بود که به‌ دلیل عوارض شیمیایی شامگاه گذشته در بیمارستان بستری می‌شود.

در این مراسم ارتباط تلفنی با ایرانمنش برقرار شد، وی که سرفه‌های مداوم امانش را بریده و خستگی در لحن صدایش هویدا بود، ضمن ابراز ناراحتی از عدم حضورش در این مراسم اظهار داشت: عرض ادب و احترام به تمام خانواده‌های شهدا و افراد حاضر در این مراسم دارم.

وی افزود: از همگان تقاضا دارم که برای عاقبت‌بخیری نه شفای این حقیر دعا کنند و بر من ببخشند که توفیق حضور در این مراسم معنوی یادواره شهدا را نداشتم... .

صدای سرفه‌های پی در پی اجازه صحبت را از وی می‌گیرد و مجری برنامه به یاری او می‌ِآید که از حضار می‌خواهد تا با فرستادن صلواتی این جانباز را همراهی کنند و پس از آن زمزمه‌های مادرانی شنیده می‌شد که برای او دعا می‌کردند.

حجت‌الاسلام محمد جوشقانی نیز در این مراسم از ثواب زیارت امام رضا(ع) سخن گفت و ابراز داشت: امام کاظم (ع) می‌فرمایند: «هر کس فرزندم را در طوس زیارت کند، پاداش 700 حج مقبول را دارد».

وی افزود: امام جواد (ع) از ثواب زیارت امام رئوف می‌گوید: «هر کس پدرم را با معرفت زیارت کند، بهشت بر او واجب و گناهان گذشته و آینده وی بخشوده می‌شود»، البته گناهانی که از سر قصور باشند، نه آنهایی که انسان با علم و اصرار انجام می‌دهد.

جوشقانی بیان داشت: در دفاع مقدس با چشمان خود دیدیم که انسان‌های بزرگ عاشورا و تمام فضائلی که در رکاب اهل بیت (ع) تحقق پیدا کرده بود را تداعی کردند و تربیت‌های علوی و حسینی منجر به حماسه آفرینی بزرگ‌مردان این انقلاب شد.

وی با اشاره به اینکه در طول سالیان گذشته از انقلاب شاهد ریزش‌هایی بودیم، عنوان کرد: ادعا نمی‌کنم که تمام شهدا از ابتدا انسان‌های پاکی بودند، حتی برخی از آنها به بد بودن و گناهان گذشته خود اقرار داشتند، اما با فرمان ولی خود تحت تاثیر قرآن و آموزه‌های دینی راه و نیت آنها عوض شد.

جوشقانی تصریح کرد: اینکه شهید گمنام را به ظاهر نمی‌شناسیم، اما برای عرض ارادت به او سر و دست می‌شکنیم، نشان از معرفتی دارد که خداوند به‌واسطه اعمال نیک آنها برای ما رقم می‌زند و اشتیاق آنها را در دل‌های ما قرار می‌دهد.

وی افزود: جابربن‌ عبدالله ‌انصاری در کوچه‌های مدینه فریاد می‌زد که فرزندان خود را با محبت امیرالمؤمنین (ع) تربیت کنید اما امروزه شاهد هستیم که دشمن تا چه حد با ابزارهای ماهواره و اینترنت سعی در کمرنگ‌ ساختن اعتقادات جوانان ما دارد.

وی تاکید کرد: اگر روزی بر ما بگذرد و بر این دغدغه نباشیم که به ساحت قدسی اهل بیت (ع) نزدیک شویم در اسارت هستیم، معرفت اهل بیت (ع) به ما می‌آموزد که در پاسداشت ارزش‌های متعالی جان خود را تقدیم اسلام کنیم.

جوشقانی با بیان اینکه دوری از گناه و معصیت راه رسیدن به خداوند است، عنوان کرد: اتصال به خداوند، ولایت‌پذیری و انجام واجبات از راه‌های آسمانی شدن است که شهدا امام راحل را جانشین امام زمان (عج) می‌دانستند و از او سرپیچی نمی‌کردند.

در پایان این مراسم غیاث‌الدینی دبیر این یادواره با ابراز خرسندی از حضور با شکوه مردم شهیدپرور در گرامیداشت یاد 45 شهید خیابان شیخ ‌احمد کافی و شهرک پردیس ابراز داشت: همکاری بنیاد شهید و همت جوانان پایگاه مقومت 9 دی از حسینیه سیدالشهدای این محله ستودنی است.

وی با اشاره به حضور شهدای تازه تفحص شده به کرمان تصریح کرد: به برکت شهدای این محله قرار است تا دوشنبه شب پس از نماز مغرب و عشا میزبان یک شهید گمنام در مکان حسینیه سیدالشهدا واقع در خیابان شیخ‌احمد کافی شمالی کوچه 20 باشیم.

عضو هیئت ‌امنای حسینیه سیدالشهدا خاطر نشان کرد: عملیات ساخت‌ و ساز حسینیه سیدالشهدای خیابان شیخ ‌احمدکافی از زمان کلنگ‌زنی تاکنون انجام نشده بود که با هزینه مردم این محله و به برکت این مراسم معنوی از فردا قرار است که ساخت ‌و ساز انجام شود.

 

==============

گزارش از: فروغ بوستانچی

عکس از: محسن رجب‌پور

==============

انتهای پیام/80028/ط40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول