اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در 3 رده سنی

استعدادهای بدمینتون قم در مسابقات رنکینگ کشور درخشیدند

تیم اعزامی هیئت بدمینتون استان قم به رقابت‌های قهرمانی رنکینگ کشور موفق به کسب یک عنوان قهرمانی و یک مقام سومی شد.

استعدادهای بدمینتون قم در مسابقات رنکینگ کشور درخشیدند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مشخص شدن نتایج نخستین دوره مسابقات رنکینگ بدمینتون نونهالان و نوجوانان و همچنین جوانان کشور، توانمندی و استعداد بالای بدمینتون‌بازان قمی را یک بار دیگر نشان داد زیرا قم در تمام رده‌ها در بین برترین‌ها قرار گرفت.

این در حالی است که بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون بدمینتون کشورمان، نخستین دوره مسابقات رنکینگ بدمینتون نونهالان و نوجوانان با شرکت 250 بازیکن از 25 استان کشور به میزبانی هیئت بدمینتون خراسان رضوی در شهر مشهد مقدس برگزار شد.

با توجه به دعوت فدراسیون بدمینتون از استان‌های واجد شرایط شرکت در این مسابقات، در این رقابت‌ها که در دو بخش یک نفره و دونفره به انجام رسید، در بخش یک نفره 102 مسابقه برگزار شد که نفرات برتر از بین مدعیان مشخص و معرفی شدند.

در بخش انفرادی علی باستانی از اصفهان در جایگاه نخست ایستاد و قهرمان شد در حالی که مهرداد خان‌محمدی از زنجان در جایگاه دوم قرار گرفت و بدین ترتیب نایب قهرمانی را به خود اختصاص داد و متین مقیمی از سمنان همراه با رضا پورموسی از خراسان رضوی مشترکا سوم شدند.

همچنین در قسمت دونفره مسابقات رده‌های سنی نونهالان و نوجوانان پسر بعد از انجام 34 مسابقه، نفرات برتر در حالی معرفی شدند که محمدمعین کشاورز و عرفان ناصری از قم بالاتر از دیگر رقبا در جایگاه نخست ایستاده و قهرمان این دوره شدند.

همچنین در این بخش تیم دو نفره پرهام خان زاده و افشین اردشیری از آذربایجان غربی در رده دوم ایستاد و به مقام نایب قهرمانی رسید و تیم دو نفره صالح سنگ تراش و محمدمهدی میرشکاری از سیستان و بلوچستان همراه با مهرداد خان‌محمدی و پارسا نجفی از زنجان مشترکا سوم شدند.

از سوی دیگر در بخش یک نفره رده سنی جوانان که با شرکت 126 بازیکن و 125 بازی برگزار شد نفرات برتر در حالی معرفی شدند که امیر جباری از همدان، محمدامین علی‌اکبریان از خراسان رضوی و کیانوش افشاری‌راد از زنجان و امیر باهنگ از سیستان و بلوچستان مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

در قسمت دونفره رده سنی جوانان نیز که با شرکت 55 تیم و با 45 مسابقه برگزار شد تیم دو نفره محمد قنبری و سجاد امامیان از خراسان رضوی قهرمان شد، تیم دو نفره کیانوش افشاری‌راد و مهدی انصاری از زنجان به مقام دوم رسید و تیم دو نفره محمدباقر ترابی و نعیم‌الدین موسی‌نژاد از قم همراه با تیم دو نفره امیر باهنگ و دانا مقصودی از سیستان و بلوچستان در جایگاه سوم ایستادند.

در حالی که مسابقات رنکینگ نونهالان و نوجوانان کشور برای نخستین‌بار است که در این سطح برگزار می‌شود، بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون بدمینتون این رقابت‌ها در سه مرحله برگزار خواهد شد که مراحل دوم و سوم آن متعاقبا از سوی فدراسیون بدمینتون اعلام خواهد شد و هدف از برگزاری این رنکینگ توجه به نونهالان و نوجوانان و استعدادیابی به منظور پشتوانه‌سازی برای تیم‌های بدمینتون کشور است.

انتهای پیام/78002/ط30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول