اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه میاندرود:

حدود وقفی املاک میاندرود مشخص شود

امام جمعه میاندرود خواستار مشخص شدن حدود وقفی املاک مرکز این شهرستان شد.

حدود وقفی املاک میاندرود مشخص شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، حجت‌الاسلام سیدمجتبی رسولی جویباری شامگاه امروز در جلسه معارفه نخستین مسئول اداره اوقاف این شهرستان با اشاره به تغییرناپذیری وقف و املاک وقفی در طول تاریخ  اظهار داشت: همه کارهایی که انسان انجام می‌دهد احتمال تغییر در آن وجود دارد که این تغییر شرعی، عقلی و عرفی مشکلی ندارد.

خطیب جمعه شهرستان میاندرود در این مورد ادامه داد: اما وقف یکی از محدود مواردی است که از زمان شروع وقف تا زمانی که بشریت خودش، زمین و زمان را تقدیم خدا می‌کند ماندگار است و غیر از خدا هیچ کس دیگر در مورد این مورد وقفی تصمیم گیرنده نیست.

وی با بیان اینکه حرکت در مسیر وقف در سه و یا چهار سال اخیر سرعت خوبی به خود گرفته است، افزود: قبل از آن این تلاش و همت و پیگیری‌ها وجود نداشته است.

رسولی اظهار داشت: در گذشته وقف بیشتر در کتاب‌ها و منابع علمی و دینی بوده است اما امروز همه درحال وقف هستند و اهتمام مردم به این سنت پسندیده بیشتر شده است.

امام جمعه میاندرود با بیان اینکه نباید وقف برای سید الشهدا(ع) را فقط اطعام دهی محرم و صفر بدانیم،  متذکر شد: باید دید که چقدر ملک وقفی برای معرفت سید الشهدا(ع) و اهل بیت(ع) داریم .

حجت‌الاسلام رسولی جویباری اظهار داشت: ما امروز امام و شهیدان را درک کرده‌ایم و برای آنان مراسم می‌گیریم اما مردم 100 سال آینده دیگر روزگار امام را درک نکرده‌اند.

این مسئول ادامه این سوال را مطرح کرد که چطور می‌توانیم مردم 100 سال آینده را سر سفره امام و شهیدان بنشانیم و ادامه داد: این کار تنها با هدایت کردن وقف به سمت شهدا و امام (ره) ممکن میشود.

حدود وقفی املاک میاندرود مشخص شود

وی با اشاره به مشکلات موجود املاک وقفی در این شهرستان و مشخص نبودن حدود برخی از املاک وقفی تصریح کرد: مردم متدین ما هیچ وقت حاضر نیستند از زیر بار وقف شانه خالی کنند اما مشکل مهم ما این است که حدود و ثقور املاک وقفی در میاندرود مشخص نیست.

رسولی گفت: امروز وقتی مردم به دفتر امام جمعه مراجعه می‌کنند نمی‌گویند: می‌خواهیم از زیر وقف شانه خالی کنیم اما تقاضا دارند حدود وقف در املاکشان مشخص شود.

حجت الاسلام سید مجتبی رسولی جویباری امام جمعه شهرستان میاندرود در پایان با اشاره به کارهای ارزشمندی که در گذشته در اوقاف انجام شده است خواسته مردم را مشخص شدن حدود وقف در میاندرود یک بار به صورت کامل اعلام کرد.

به گزارش فارس، املاک وقفی نامشخص در شهرستان میاندرود متعلق به شهر سورک مرکز شهرستان میاندرود است که امروز به موضوعی بغرنج در بین مردم بدل شده است چراکه با وجود درخواست‌های مکرر مردم و مسئولان شهرستان از متولیان اوقاف برای مشخص شدن حدود وقفی املاک هنوز این اتفاق به صورت کامل نیفتاده است و تقریبا همه املاک این شهر 9هزار نفری از دید اوقاف جزء املاک وقفی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/86021/ی30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول