اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران:

وقف اثرگذارترین راه حل برای مشکلات موجود کشور است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: یکی از ماندگارترین و اثرگذارترین راه حل برای مشکلات کشور ترویج عملی سنت حسنه وقف است.

وقف اثرگذارترین راه حل برای مشکلات موجود کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، حجت‌الاسلام ستار علیزاده ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه آمل بیان داشت: آمل یکی از شهرهای دینی و مذهبی کشور است که با تقدیم 40 شهید در یک روز توانست نام این شهرستان و حماسه اسلامی ششم بهمن ماه سال 60 را برای همیشه با ثبت در وصیت‌نامه سیاسی الهی امام امت ماندگار کند.

وی افزود: این شهر زادگاه آیت‌الله حسن‌زاده و جوادی آملی در عصر حاضر بوده و توانسته بزرگان و مراجع تقلید را در دامن خود پرورانیده و به جهان اسلام تحویل دهد.

علیزاده با اعلام اینکه معتقدیم در کشورمان مشکلاتی وجود دارد، تصریح کرد: همه در تلاش برای حل مشکلات هستند اما یکی از ماندگارترین و اثرگذارترین راه حل برای مشکلات کشور ترویج عملی سنت حسنه وقف است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با تاکید اینکه وقف جایگاه بسیار والایی در مبانی دینی و اسلامی ما دارد، یادآور شد: این سنت والا به معنای واقعی کلمه در بین ما جا نیفتاده است.

علیزاده با اشاره به اینکه وقف یک مسئله دینی، وجدانی، اخلاقی و انسانی است، عنوان کرد: این سنت تنها اختصاص به دین و منطقه ما ندارد بلکه امری فرادینی، فرامنطقه‌ای و فراملی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران وقف کردن را بزرگ‌ترین نعمت و مصداق اطاعت خداوند دانست و یادآور شد: این عمل نیک رضایت خداوند را نیز به همراه دارد.

وی سازمان اوقاف و امور خیریه را هم یکی از فعال‌ترین سازمان‌های کشور برشمرد و گفت: باید جایگاه موقوفات متصرفی و غیرمتصرفی در جامعه شناسانده شود زیرا این موقوفات به نوعی مغفول مانده است و مردم باید با اطلاع‌رسانی مسئولان بدانند که چه اقداماتی در زمینه وقف انجام می‌شود.

انتهای پیام/86012/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول