اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد گیلان خبر داد

وجود 72 هزار زن سرپرست خانوار در گیلان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) گیلان از وجود 72 هزار زن سرپرست خانوار در این استان خبر داد.

وجود 72 هزار زن سرپرست خانوار در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حسین علی‌محمدی عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به پشت سر گذاشتن دهه کرامت و روز دختر، اظهار کرد: به میمنت میلاد باسعادت حضرت معصومه (س) روز دختر نامگذاری شده است.

این مسئول، گفت: در استان 72 هزار زن سرپرست خانوار وجود دارد که همسران خود را بر اثر عواملی مانند فوت، طلاق و ... از دست داده‌اند.

وی با اشاره به تغییر سبک زندگی و تأثیر آن در ازدواج جوانان، خاطرنشان کرد: امروز جوانان می‌خواهند در صورت آماده بودن تمام شرایط و امکانات لازم زندگی ازدواج کنند در حالی که در گذشته جوانان ابتدا ازدواج می‌کردند و سپس امکانات را با تلاش و کمک یکدیگر به دست می‌آوردند.

وی با بیان اینکه 65 درصد خانوارهای زیرپوشش کمیته امداد را زنان تشکیل می‌دهند، ادامه داد: از 72 هزار و 547 زن سرپرست خانوار، 49 هزار و 622 زن همسران خود را بر اثر فوت از دست داده‌اند.

به گفته علی‌محمدی، سن امید به زندگی در گیلان را برای مردان 72 سال تمام و برای زنان 73.5 سال ذکر کرد و گفت: گیلان جزو استان‌های پیر کشور است.

مدیرکل کمیته امداد گیلان، با اشاره به وجود بالغ بر 67 هزار و 500 نفر افراد بالای 70 سال در این استان، یادآور شد: 31 هزار و 300 خانوار دارای سن بالای 60 سال زیرپوشش کمیته امداد هستند.

وی به ضریب محرومیت در برخی روستاهای گیلان اشاره کرد و متذکر شد: در گیلان 30 هزار خانواده محروم در یک‌هزار و 250 روستای محروم زندگی می‌کنند.

انتهای پیام/84002/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول