اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد ساوجبلاغ:

30 درصد زنان سرپرست خانوار ساوجبلاغی تحت پوشش امداد هستند

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی ساوجبلاغ گفت: 30 درصد زنان سرپرست خانوار در این شهرستان تحت پوشش حمایت‌های معنوی و مادی امداد قرار دارند.

30 درصد زنان سرپرست خانوار ساوجبلاغی تحت پوشش امداد هستند

شاپور قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: کمیته امداد بر اساس وظایف ذاتی که دارد، همواره از اقشار مختلف حمایت‌های مادی و معنوی کرده و در این راه تلاش‌های بسیاری در شهرستان ساوجبلاغ صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: بخشی از افرادی که کمیته امداد امام خمینی برنامه ویژه‌ای برای حمایت از آنها در دست اجرا دارد، زنان سرپرست خانوار هستند که باید بار اداره خانواده را به تنهایی بر دوش بکشند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی شهرستان ساوجبلاغ افزود: حمایت‌هایی که از زنان سرپرست خانوار صورت می‌گیرد در حوزه‌های مختلف بوده و خوشبختانه کمیته امداد این شهرستان طی سال‌های اخیر برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری خوبی در این بخش داشته است.

قاسمی ادامه داد: در حال حاضر بیش از یک‌هزار و 600 نفر که بر اساس آمارهای رسمی بیش از 30 درصد زنان سرپرست خانوار ساکن شهرستان ساوجبلاغ را تشکیل می‌دهند، از حمایت‌های این کمیته برخوردار هستند.

وی در پاسخ به این پرسش که مهمترین حمایتی که از این قشر جامعه صورت می‌گیرد، در کدام بخش‌ها است؟ گفت: مهمترین طرحی که برای زنان سرپرست خانوار داشتیم، این بود که آنها را تحت پوشش بیمه‌ای قرار داده و طی توافقات و قوانینی که در این حوزه با تامین اجتماعی داریم، هم‌اکنون زنان سرپرست خانوار ساوجبلاغی تحت پوشش این بیمه هستند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی شهرستان ساوجبلاغ بیان داشت: حق بیمه آنها نیز به صورت مستقیم از سوی کمیته امداد پرداخت شده و آنها از حمایت‌های آن به ویژه در حوزه درمانی بهره‌مند هستند.

قاسمی متذکر شد: در حوزه تامین مسکن زنان سرپرست خانوار و افراد تحت تکلف آنها نیز تلاش‌های خوبی صورت گرفته و موفق شدیم از طریق طرح‌های مختلف از جمله مسکن مهر برای این افراد خدمات مناسبی ارائه دهیم.

وی در پایان با بیان اینکه زنان سرپرست خانواری که تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی برخوردار می‌شوند دارای شرایط خاصی هستند، گفت: در صورت ارائه درخواست از سوی افرادی که تاکنون از حمایت‌های فوق برخوردار نبوده‌اند، این آمادگی را داریم که پرونده درخواست آنها را نیز در کمترین زمان مورد بررسی و تصمیم‌گیری قرار دهیم.

انتهای پیام/2302/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول