اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نظرآباد

اولین همایش طرح ارتقای ایمنی موتورسواران استان البرز برگزار شد

اولین همایش طرح ارتقای ایمنی موتورسیکلت‌سواران استان البرز به منظور فرهنگ‌سازی و ارتقای دانش ایمنی راکبین موتور در نظرآباد برگزار شد.

اولین همایش طرح ارتقای ایمنی موتورسواران استان البرز برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از روابط عمومی اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز، رحمت شعبانی مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز با اعلام اینکه در این همایش تجهیزات ایمنی مرتبط در اختیار موتورسیکلت‌سواران قرار گرفت گفت: به منظور کاستن از تلفات جانی و مالی حوادث رانندگی موتورسواران در طول جاده به‌ویژه در راه‌های روستایی که از آمار بالایی برخوردارند، همچنین با توجه آسیب‌پذیری راکبین موتورسوار بر اثر تصادف در محورهای روستایی، اولین طرح ارتقای ایمنی موتور سیکلت‌سواران استان در شهرستان نظرآباد اجرایی شد.

شعبانی با اشاره به اینکه بخشی از فوتی‌های ناشی از حوادث رانندگی استان را موتورسواران تشکیل می‌دهند، افزود: آشنا کردن موتورسواران با نحوه تردد ایمن در جاده‌ها، آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی به موتورسواران، تاکید بر ضرورت رعایت نکات ایمنی در هنگام موتورسواری و تردد در جاده‌های استان، افزایش اطلاعات ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات از جمله اهداف اجرای این طرح است.

وی افزود: در این مرحله از طرح ارتقای ایمنی موتورسیکلت سواران، موتورسواران علاوه بر موارد آموزشی که در این همایش فرا گرفتند، به لوازم و تجهیزات ایمنی از جمله کلاه ایمنی، حمایل شبرنگ و برچسب شبرنگ قابل نصب روی موتورسیکلت به منظور بهتر دیده شدن به‌ویژه در شب مجهز شدند و در مراحل بعدی این طرح در ساوجبلاغ، کرج و اشتهارد نیز اجرا خواهد شد.

شایان ذکر است در این همایش که در شهرستان نظرآباد برگزار شد؛ حدود 200 نفر از راکبین موتور و با همکاری اداره‌کل حمل و نقل و پایانه‌های استان، فرماندهی پلیس راه استان، فرمانداری، پلیس راهور، بخشداری، دهیاری و اداره ورزش و جوانان شهرستان نظرآباد برگزار شد.

انتهای پیام/2302/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول