اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار همدان:

شهرداری نسبت به جمع‌آوری معتادان بی‌توجه است

استاندار همدان با انتقاد از بی‌توجهی شهرداری نسبت به جمع‌آوری معتادان گفت: شهرداری در این زمینه خود را کنار کشیده و به این وظیفه‌اش بی‌توجه است.

شهرداری نسبت به جمع‌آوری معتادان بی‌توجه است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌محمد آزاد ظهر امروز در شورای مبارزه با مواد مخدر استان همدان با انتقاد از فعالیت برخی از کمپ‌های ترک اعتیاد فاقد مجوز در سطح استان اظهار داشت: این مراکز گاهی اقدام به توزیع داروهای غیر مجاز کرده و فضای حداقلی برای نگهداری معتادان را هم ندارند، که باید جمع شوند.

وی از فرمانداران خواست در بازدیدهای خود از این کمپ‌ها و مراکز نسبت به تعطیلی آنها اقدام کنند.

استاندار همدان حضور معتادان پرخطر در سطح شهر را یادآور شد و اظهار داشت: معتادانی که مبتلا به بیماری ایدز هستند نباید در کنار سایر شهروندان قرار بگیرند.

وی با بیان اینکه معتادان مبتلا به ایدز را در جامعه رها کرده‌ایم و می ترسیم این بیماری را منتقل کنند، افزود: بهتر است این افراد را شناسایی و از سطح شهر جمع‌آوری کنیم.

آزاد اظهار داشت: این دسته از معتادان را باید به مرکز نگهداری ماده 16 منتقل کرده و به ترک مواد تشویق کنیم، اگر هم ترک نکردند همانجا بمانند تا فرصت حضور در شهر را نداشته باشند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کمپ‌های ترک اعتیاد از نگهداری معتادان مبتلا به ایدز سرباز می زنند گفت: این مراکز واهمه دارند سایر افراد حاضر در این مراکز به ایدز مبتلا شوند و به همین علت شاهد حضور معتادان پرخطر در زیر پل‌ها و سطح شهر هستیم که تهدیدی برای سلامت شهروندان است.

استاندار همدان با انتقاد از بی‌توجهی شهرداری نسبت به جمع کردن معتادان تصریح کرد: شهرداری که باید نقش‌آفرینی بیشتری داشته باشد خود را کنار کشیده و به این وظیفه خود بی‌توجه است. 

*معتادان توزیع‌کنندگان خطر هستند

وی از معتادان با عنوان توزیع‌کنندگان خطر یاد کرد و گفت: با جمع‌آوری معتادان پرخطر، سرقت‌های خرد و قتل‌هایی که بر پایه اعتیاد است کاهش می‌یابد.

آزاد فرهنگسازی و پیشگیری در این زمینه را مهم دانست و اظهار داشت: نگرانی زیاد درباره کراک با ورود رسانه‌ها و فرهنگسازی در زمینه عدم استفاده از آن در یک مقطع رفع شد و در نتیجه امروز کراک مسئله مهمی در زمینه اعتیاد نیست.

وی با بیان اینکه در مناطق حاشیه شهر دانش‌آموزان در مسیر خانه تا مدرسه معتادان را در حال استعمال مواد مخدر مشاهده می‌کنند گفت: این وضعت باید برچیده شود.

استاندار همدان کمپ‌ها را محلی برای درمان معتادان دانست و افزود: کمپ‌ها باید مجهز به پزشک و حداقل تجهیزات باشند در غیر این صورت فرد بعد از خروج از کمپ مشکلات دیگری را به وجود خواهد آورد.

30 درصد معتادان استان بی خانمان هستند

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان همدان نیز با بیان اینکه 30 درصد از معتادان استان بی‌خانمان هستند افزود: دو مرکز سرپناه شبانه‌روزی در بخش آقایان و خانم ها در شهر همدان فعالیت می‌کنند.

علیرضا قاسمی‌فرزاد تصریح کرد: در نیمه اول امسال 21 نفر معادل  18 درصد افرادی هستند که در کمپ‌های ترک اعتیاد اقدام به ترک مواد مخدر کرده و در چرخه درمان باقی ماندند که این میزان در میانگین کشوری هفت درصد است.

وی با اشاره به پذیرش 189 نفر در کمپ‌های ترک اعتیاد استان در سال جاری اظهار داشت: از این تعداد 109 نفر ترخیص شده، تعدادی روانه زندان شدند و در حال حاضر 72 نفر در این مراکز نگهداری می‌شوند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار یادآور شد: 82 درصد افرادی که از کمپ‌ها ترخیص شدند دوباره به اعتیاد روی آورده‌اند.

وی از فعالیت 15 سازمان مردم‌نهاد در حوزه فرهنگی مبارزه با مواد مخدر در سطح استان خبر داد و گفت: 28 پایگاه سلامت اجتماعی در حاشیه شهرها، هشت سازمان مردم‌نهاد در حوزه کاهش آسیب در همدان، ملایر و نهاوند، دو مرکز سرپناه شبانه زنان و مردان در همدان و 30 کمپ فعال ترک اعتیاد در استان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام./89017/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول