اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی فارس:

مراکز ترک اعتیاد چهره شهر را از زشتی نجات داده است

مدیرکل بهزیستی فارس گفت: بر خلاف آنچه که عنوان می‌شود مراکز ترک اعتیاد بهزیستی نه تنها چهره شهر را تخریب نکرده بلکه زشتی‌های گذشته را از آن زدوده است.

مراکز ترک اعتیاد چهره شهر را از زشتی نجات داده است

عبدالحمید کشاورز امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شیراز در مورد مصوبه اخیر شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر الزام شهرداری این شهر برای بررسی انتقال چهار مرکز نگهداری معتادان از بافت فرهنگی به مکانی خارج از محدوده، اظهار داشت: ما این موضوع را که این مراکز به بافت فرهنگی آسیب می‌زند قبول نداریم.

وی افزود: اعتقاد داریم مراکز «دی آی سی» باید در مناطقی که آسیب‌خیز است راه‌اندازی شود تا افرادی که دچار آسیب اجتماعی شده‌اند جذب آن شوند.

کشاورز تصریح کرد: در همین مراکز بافت قدیم شیراز بیش از 250 نفر از معتادان موفق به ترک اعتیاد شده‌اند.

مدیرکل بهزیستی فارس تصریح کرد: بهزیستی تابع قانون است و شورا باید مشخص کند که این مراکز به جای نقاط آسیب‌خیز به کجا منتقل شوند.

این مسئول اضافه کرد: ما نیز نمی‌پذیریم که چهره شهر زشت شود و پیش از این معتادان در پارک‌ها و ترمینال‌ها پاتوق می‌کردند که اکنون به این مراکز منتقل می‌شوند.

به گفته وی، تیم‌های فوریت‌های امدادی بهزیستی این افراد را برای مشاوره، استفاده از غذای گرم و مسائل بهداشتی به مراکز «دی آی سی» منتقل می‌کنند تا آمادگی ترک اعتیاد در این افراد به وجود آید.

کشاورز ابراز داشت: با مسئولان شهرداری و شورای شهر در این زمینه رایزنی خواهیم کرد که هم نظر مدیریت شهری تامین شود و هم موفقیت این مراکز در ترک اعتیاد افراد استمرار پیدا کند.

افتتاح مرکز آینده‌پژوهی اجتماعی در شیراز

وی در این گفت‌و‌گو همچنین خاطرنشان کرد: روز شنبه با حضور مسئولان ارشد بهزیستی مرکز آینده‌پژوهی اجتماعی در شیراز راه‌اندازی می‌شود.

کشاورز تصریح کرد: به سبب گستردگی حوزه‌های اجتماعی و  لزوم پژوهش در حوزه پیشگیری و توان‌بخشی، راه‌اندازی این مرکز پژوهشی گریزناپذیر است.

به گفته این مسئول، در این مجموعه کارشناسان دانشگاهی و بهزیستی در کنار یکدیگر به تحقیقات اجتماعی در حوزه‌های توان‌بخشی و پیشگیری می‌پردازند.

وی ابراز داشت: مرکز سالمندان نیز به عنوان مرکز توان‌بخشی و نگهداری سالمندان شیراز ابتدای هفته آینده افتتاح می‌شود.

مرکز ژنتیک استان فارس که مختص آزمایش بیماری‌های مادرزادی است، مراکز بستری با متادون برای معتادان، کارگاه خیاطی زنان بهبود یافته از اعتیاد که با راهنمایی و کمک مجموعه بهزیستی بهبود یافته و اشتغال آنان نیز تامین شده، دیگر مراکزی بود که کشاورز از افتتاح آن در روز شنبه خبر داد.

کشاورز با اشاره به کسب رتبه نخست بهزیستی فارس در برخی شاخص‌ها اذعان داشت: در ارزیابی که توسط بهزیستی از استان‌ها به عمل آمد، بهزیستی فارس در حوزه اشتغال، مشارکت‌های مردمی، مسکن، مراکز غیر‌دولتی، امور کودکان، زنان و فعالیت‌های اجتماعی مرتبط با حوزه اورژانس اجتماعی به عنوان دستگاه برتر در سطح کشور انتخاب شد.

مدیرکل بهزیستی فارس در حاشیه این گفت‌و‌گو در پاسخ به اظهار انتقاد خبرنگاران خبرگزاری‌های ایسنا و مهر در مورد علت عدم اطلاع برخی دفاتر رسانه‌ها از سفر زیارتی این مجموعه متذکر شد: در این زمینه در مراحل بعد اقدامات لازم انجام می‌شود.

به گزارش فارس، برگزاری سفرهای سیاحتی و زیارتی با هزینه‌کرد ادارات و بدون هماهنگی با دفاتر مرکزی و مدیران رسانه‌های این استان، منجر به این شده که بیشتر افراد حاضر در این سفرها از خبرنگارنماها باشند، افرادی از رسانه‌های غیر فعال و بدون شعبه در استان فارس از سهمیه‌های این‌چنین بهره‌مند شده و خبرنگاران مشغول به کار از این سفرها بی‌اطلاع بمانند.

انتهای پیام/‌2448/ن30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول