اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

30 شهریور‌ ماه سال جاری

نخستین نمایشگاه سراسری صنایع دستی آذربایجان غربی آغاز به کار می‌کند

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی گفت: نخستین نمایشگاه سراسری صنایع دستی آذربایجان غربی از 30 شهریور ماه سال جاری آغاز به کار می‌کند.

نخستین نمایشگاه سراسری صنایع دستی آذربایجان غربی آغاز به کار می‌کند

نعمت مصطفایی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: نمایشگاه سراسری صنایع دستی آذربایجان غربی از 30 شهریور آغاز به کار می‌کند و تا سوم مهر ماه سال جاری دائر است.

وی ادامه داد: این نمایشگاه در پارک جنگلی، محل دائمی نمایشگاه‌های ارومیه در سالن‌های شماره یک و دو برگزار شده و عموم مردم می‌توانند از ساعت 16 تا 22 شب از این نمایشگاه بازدید کنند.

مصطفایی با بیان اینکه بیش از 150 غرفه برای صنایع دستی بومی هر استان در نظر گرفته شده، ابراز داشت: این نمایشگاه کاملاً تخصصی بوده و نخستین نمایشگاه صنایع است که در سطح ملی برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: از هر استان با سه غرفه در این نمایشگاه شرکت کردند به طوری که یک غرفه به صورت زنده ساخت صنایع دستی را نمایش داده و بقیه به صورت فروش و نمایش صنایع دستی خواهد بود.

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اعلام کرد: تخفیف 15 تا 20 درصدی برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده و تمام هزینه‌های برگزاری این نمایشگاه از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی تقبل شده است.

وی افزود: این نمایشگاه نخستین نمایشگاه سراسری بوده که در آذربایجان غربی برگزار می‌شود و در سنوات گذشته این نمایشگاه به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شد.

مصطفایی با بیان اینکه از آذربایجان شرقی در رشته‌های حکاکی روی فلز، تراش سنگ‌های قیمتی، رو‌دوزی سنتی و ورنی بافی در این نمایشگاه شرکت دارند، خاطرنشان کرد: از استان‌های دیگر از جمله خراسان، کردستان، چهار محال بختیاری و... در رشته‌های گلیم‌بافی، گیوه بافی، نمد‌مالی، البسه محلی، معرق‌کاری، سفال‌گری، مشبک چوب، قلم زنی مس، خاتم کاری، مینا‌کاری، فیروزه‌کوبی، خراطی و گلیم‌بافی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

 وی تصریح کرد: آذربایجان غربی نیز در رشته‌های بومی استان از جمله تراش سنگ‌های قیمتی، هنرهای چوب، معرق، مشبک، منبت، چرم دوزی، گلیم‌بافی و شیشه‌گری در این نمایشگاه آثار خود را ارائه می‌دهد.

 مصطفایی حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران بومی و سایر استان‌ها را از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه عنوان کرد و ادامه داد: معرفی فرهنگ بومی در حوزه صنایع دستی بومی و سایر استان‌ها از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

 معاون صنایع دستی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی اذعان داشت: آشنایی شهروندان با انواع صنایع دستی و هنرهای سنتی، تسهیل در شرایط حضور هنرمندان و ارائه آثار خود به نمایشگاه‌ها و تلاش در فرهنگ‌سازی برای ورود کالاهای صنایع دستی به سبد کالاهای خانواده از عمده اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

مصطفایی برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را در حمایت از تولیدات بومی و داخلی صنایع دستی و جایگزینی با محصولات خارجی مشابه موثر دانست.

انتهای پیام/61005/ل30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول