اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز

نمایشگاه کتاب در مجتمع امیرنظام گروسی بیجار افتتاح شد

نمایشگاه کتابی از کتاب های تاریخی و هنری و 200 جلد کتاب رده سنی جوانان و نوجوانان در مجتمع امیر نظام گروسی بیجار افتتاح شد.

نمایشگاه کتاب در مجتمع امیرنظام گروسی بیجار افتتاح شد

مسئول برگزاری این نمایشگاه ظهر امروز در حاشیه افتتاح آن به خبرنگار فارس در بیجار با بیان اینکه این نمایشگاه با هدف ارتقا و ترویج  فرهنگ کتاب و کتابخوانی و آشنا شدن نوجوانان و جوانان دیار بیجار گروس با اساطیر و اسطوره‌های تاریخی، فرهنگی کشور ایران برگزار شده است گفت: امید است در  راستای ارتقای فرهنگ کتابخوانی گام موثری برداشته باشیم.

عادل تختی گفت: در حال حاضر به دلیل کم‌توجهی مسئولین فرهنگی شهرستان فرهنگ کتاب و کتابخوانی به وادی فراموشی سپرده شده است در صورتی که دیار گروس و نویسندگان آن مایه مباهات و افتخاری افزون‌تر برای شهرستان بیجار است.

تختی نهادینه کردن فرهنگ مطالعه در بین مردم شهرستان را مستلزم عزم جدی مسئولین و کاربرد شیوه‌های صحیح مطالعاتی عنوان کرد.

مسئول برگزاری نمایشگاه کتاب در بیجار با اشاره به کم‌توجهی و فراموش شدن اسطوره‌ها و اساطیر ایرانی بیان کرد: متاسفانه در حال حاضر به علت گسترش وسایل ارتباط جمعی شبکه‌های خانگی و ماهواره‌ها، مطالعه کتاب خصوصاً در زمینه اساطیر و اسطوره‌های تاریخی ایران کم شده و به دست فراموشی رفته است.

تختی بر شناساندن اساطیر و اسطوره‌های تاریخی این افتخارهای ایران زمین توسط مسئولین فرهنگی به اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان تأکید کرد.

وی با انتقاد و گله‌مندی از مسئولان شهرستان بیجار در خصوص نبود کتاب‌فروشی معتبر در شهرستان بیان داشت: نبود کتاب‌فروشی معتبر برای شهرستان فرهنگی با قدمت چندین هزار ساله که بتواند پاسخگویی نیاز جوانان و علاقه‌مندان به مطالعه باشد مایه تأسف است و می‌طلبد مسئولین مربوطه در راستای مرتفع کردن این مشکل نیز تمهیدات لازم فرهنگی را بکار بگیرند.

مسئول برگزاری این نمایشگاه در پایان تصریح کرد: در آستانه بازگشایی مدارس در این نمایشگاه اقدام به فروش محصولات و نوشت‌افزار با تصاویر ایرانی نموده و امید بر آن داریم  خانواده‌ها با توجه به فرهنگ و پیشینیه ایران اسلامی در راهنمایی فرزندان خود در خرید نوشت‌افزار و لوازم‌التحریر ایرانی سعی و تلاش لازم را بکار گیرند.

انتهای پیام/79015/ل20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول