اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

قشر عشایر از پیشگامان عرصه تولید در اقتصاد جامعه هستند

استاندار اردبیل گفت: قشر عشایر در طول تاریخ و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از پیشگامان عرصه تولید در اقتصاد کشور هستند.

قشر عشایر از پیشگامان عرصه تولید در اقتصاد جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، اکبر نیکزاد در جلسه شورای عشایر استان اردبیل با بیان اینکه قشر عشایر از پیشگامان عرصه تولید در اقتصاد جامعه هستند، خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات انجام گرفته 23 قشلاق بالای 20 خانوار در پارس‌آباد، 16 قشلاق در بیله‌سوار و 13 قشلاق در گرمی وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: در جریان نامگذاری این قشلاقات تلاش می‌شود نام‌های قابل تلفظ و کوتاه برای آنها انتخاب و به وزارت کشور پیشنهاد شود.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه قشلاقات عشایری بالای 20 خانوار استان اردبیل  به روستا تبدیل می‌شوند،‌ گفت: در صورت موافقت وزارت کشور قشلاقات  عشایری بالای 20 خانوار استان به روستا تبدیل می‌شوند.

نیکزاد  افزود: بسیج در پاسداشت ارزش‌های فرهنگی و مذهبی نقش مهمی داشته و فعالیت آن در مناطق عشایری منشا خیر و برکت در این مناطق خواهد شد.

رئیس شورای عشایر استان در بخش دیگری از سخنان خود به آغاز سال  تحصیلی جدید اشاره  کرد و گفت:  دستگاه‌های اجرایی ذیربط باید در امر پوشش تحصیلی فرزندان عشایری تلاش و همت بیش از پیش را در این خصوص داشته باشند تا هیچ  فرزند عشایری از تحصیل باز نماند.

نیکزاد بر پیگیری مشکلات عشایر استان توسط فرمانداران شهرستان‌های تابعه تاکید کرد و خواستار تامین آرد مورد نیاز برای عشایر شد.

وی با بیان ضرورت ایجاد حوزه مقاومت در مناطق عشایری استان خواستار بررسی زمین‌های پیشنهادی در سه راهی عمران آباد پارس‌آباد و آج‌ایشمه در بیله‌سوار برای اختصاص به این امر شد.

استاندار اردبیل در پایان سخنان خود از تلاش دستگاه‌های اجرایی استان در کوچ موفق بهاره عشایر قدردانی نمود و از دستگاه‌های ذیربط خواست برای برگزاری کوچ  پاییزه که در روزهای 5 تا 15 مهرماه برگزار می‌شود از هم اکنون هماهنگی و تمهیدات لازم  را به عمل آورند تا مشکلی در این راستا بوجود نیاید.

انتهای پیام/62003/ط/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول