اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم قزوین در مجلس مطرح کرد

دستور احداث 30 سد خاکی در قزوین از وزیر جهاد کشاورزی

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی گفت: دستور احداث 30 سد خاکی در استان قزوین از وزیر جهاد کشاورزی اخذ شده است.

دستور احداث 30 سد خاکی در قزوین از وزیر جهاد کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، داوود محمدی امروز در دیدار با مردم روستای کوندج از توابع بخش مرکزی شهرستان آبیک در مسجد این روستا اظهار داشت: 11 دستور به رئیس‌ جمهور داده شده است که اگر روی سنگ بگذارید، آب می‌شود.

وی افزود: متأسفانه به دلیل نبود بودجه این 11 دستور فعلا قابل اجرا نیست، گرچه دست روی دست هم نمی‌توان گذاشت و باید با راهکارهای لازم تدابیر لازم را برای وضعیت بودجه اندیشید.

این مسئول ادامه داد: تا فروردین ماه امسال 137 ملاقات با رئیس‌جمهور، معاون رئیس‌جمهور، وزرا و معاونان وزرا داشته‌ام که تا به امروز به 200 ملاقات هم رسیده که در ملاقات‌ها، مشکلات استان قزوین مطرح و بررسی شده است.

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی بر رفع مشکل اراضی ملی از مستثنیات در روستای کوندج از سوی مسئولان منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک تاکید و خاطرنشان کرد: گرچه حق مردم باید مشخص شود، ولی از حقوق دولت هم باید دفاع کرد.

محمدی تصریح کرد: اگر وضعیت بودجه کشور مانند دو سال گذشته بود کارها و پروژه‌های عمرانی بسیاری تعریف، افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسید.

وی اضافه کرد: اگر تعریض جاده کوندج صورت گیرد، خود به خود مشکل روشنایی راه نیز رفع می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آبیک نیز در این دیدار گفت: روستای کوندج دارای یک هزار و 500 هکتار پلاک است که از این میزان یک هزار و 350 پلاک از مستثنیات و 150 هکتار ملی است.

حمیدرضا رضانژاد افزود: وکیل پرونده اراضی ملی روستای کوندج در جریان موضوع قرار دارد و درصدد هستیم در رایزنی با موکلان، همه 150 هکتار از اراضی به مالکان داده شود.

وی ادامه داد: در 17 مهر ماه سال جاری دادگاه تجدید نظر تشکیل می‌شود که این موضوع در آن جلسه حل و فصل می‌شود و مشکلی وجود ندارد.

یوسف یوسفی معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان آبیک هم در این دیدار بر رفع مشکل کود اوره، و تأمین بذر گندم کشاورزان روستای کوندج قول مساعد داد.

رفع سیستم روشنایی، احداث پل روگذر و زیرگذر، واگذاری چاه‌های تلفیقی به کشاورزان و بهره‌برداران، جابه‌جایی تیرهای فرسوده برق 70 ساله، نصب روشنایی در ورودی روستا، آسفالت و جدول‌گذاری خیابان‌ها، احداث دهیاری، احداث پایگاه آتش‌نشانی، ایجاد شعبات بانکی، صندوق حمایت از کشاورزان و تشکیل صنف کشاورزی از تقاضاها و خواسته‌های مردمی روستای کوندج از نماینده مردم قزوین، آبیک  البرز در مجلس شورای اسلامی بود.

دیدار با مردم روستای ناصرآباد

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی نیز به دیدار مردم روستای ناصرآباد شهرستان آبیک هم رفت.

محمدی در مسجد این روستا در جمع مردم اظهار داشت: برای شهر شدن روستای ناصرآباد دو بار در صحن علنی مجلس مطرح کردم که به دلیل به حد نصاب نرسیدن آمار جمعیتی فعلا میسر نشده است ولی این موضوع پیگیری می‌شود.

وی افزود: از مسئولان آبفای روستایی استان می‌خواهیم که نسبت به ترمیم فرسودگی لوله‌های آب شرب و مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نسبت به بازنگری در طرح هادی روستای ناصرآباد تدابیر لازم را بیاندیشند.

در این دیدار مردم روستای ناصرآباد خواستار تکمیل سالن ورزشی، رفع بوی نامطبوع مرغداری‌های مجاور روستا، اضافه شدن طرح هادی، ترمیم لوله‌های فرسوده آب شرب و اصلاح شبکه از سوی نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی شدند.

انتهای پیام/77006/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول