اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امشب طی مراسمی صورت گرفت

برگزاری گرامیداشت امامزاده «شاه‌عسکر» کریک در شهرستان دنا

امشب طی مراسمی و بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم گرامیداشت امامزاده «شاه‌عسکر» کریک در شهرستان دنا برگزار شد.

برگزاری گرامیداشت امامزاده «شاه‌عسکر» کریک در شهرستان دنا

به گزارش خبرگزاری فارس از سی‌سخت، شامگاه امروز بعد از نماز مغرب و عشاء مراسم گرامیداشت امامزاده شاه‌عسکر (ع) روستای کریک شهرستان دنا با حضور هیئت امنای امامزاده، مسئولان شهرستانی و محلی و مردم منطقه برگزار شد.

در حاشیه برگزاری این مراسم رامین چرومی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس به موقعیت جغرافیایی امامزاده شاه عسکر(ع) اشاره کرد و گفت: بقاع متبرکه امامزادگان ابراهیم و میراسحاق محمد (ملقب به شاه عسکر) متصل به هم بر روی تپه‌ای طبیعی در ضلع شمال غربی روستای کریک از توابع بخش مرکزی شهرستان دنا در فاصله 24 کیلومتری شهر یاسوج و 15 کیلومتری شهر سی‌سخت در وسط قبرستان تاریخی ـ اسلامی روستا واقع شده است.

سخنگوی اوقاف و امور خیریه کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: روستای کریک از شمال به کوه‌های بادامی و تنگ جلالوا و روستای بیاره از جنوب به رودخانه بشار و روستای تل‌گاه، از مغرب به روستای دارشاهی و از مشرق به روستای امیرآباد محدود می‌شود.

چرومی ادامه داد: شجره‌نامه این دو امامزاده به اعتبار اسناد موجود امامزاده ابراهیم(ع)منتسب به اولاد و احفاد امام سجاد(ع) اما در رابطه با نسب امامزاده میر اسحاق محمد(ع) دو نظر ابراز شده است، جمعی ایشان را از احفاد امام سجاد(ع) و سندی مکتوب ایشان را از نوادگان امام محمد باقر(ع) می‌داند.

به گزارش فارس روستای کریک از توابع بخش مرکزی شهرستان دنا با مختصات جغرافیایی 51 درجه و 25 دقیقه طول شرقی و 30 درجه و 48 دقیقه عرض شمالی در 15 کیلومتری جنوب غربی سی‌سخت و 25 کیلومتری یاسوج قرار گرفته است.

گفتنی است؛ روستای کوهستانی کریک در حدود یک‌هزار و 700 متر از سطح دریا ارتفاع قرار دارد و آب و هوای این روستا در فصول بهار، تابستان و پاییز ملایم و مطبوع و در زمستان سرد و خشک بوده که رودخانه‌ای زیبا از میان روستا عبور می‌کند و بر طراوت و شادابی فضای روستا می‌افزاید.

روستای کریک یکی از قدیمی‌ترین روستاهای شهرستان دنا به شمار می‌رود و گروهی از مردم روستا در بخش خدمات و تولید صنایع‌دستی اشتغال دارند.

انتهای پیام/82011/غ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول