اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همت طلاب ابرکوهی مقیم قم

سومین اردوی ندای بهشت آغاز به کار کرد

با همت طلاب ابرکوهی مقیم قم و حضور مسئولان استانی و شهرستانی در منطقه نیر تفت، سومین دوره اردوهای آموزشی، تفریحی ندای بهشت آغاز به کار کرد.

سومین اردوی ندای بهشت آغاز به کار کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از ابرکوه، حجت‌الاسلام حسین فلاح‌زاده، صبح امروز در مراسم آغاز به کار سومین دوره اردوی آموزشی تفریحی ندای بهشت در اردوگاه آموزشی فرهنگی مهرجویان بهزیستی نیر تفت و در جمع مسئولان استانی و شهرستان ابرکوه و دانش‌آموزان دختر دبیرستانی اظهار داشت: سه سال قبل برخی از تشکلات و طلبه‌های ابرکوهی حوزه علمیه قم به فکر ایجاد اردویی به این نام افتادند تا اکنون که خود نمی‌توانند در شهرستان به صورت مداوم حضور داشته باشند، به نحوی به وظیفه و مسئولیت خود در قبال جوانان و نوجوانان شهرستان عمل کنند.

وی افزود: برای تبلیغ به بسیاری از مناطق کشور سفر می‌کردیم اما عطش علمی به دوستان اجازه نمی‌داد که با وجود میل باطنی، مدت زمان زیادی را در شهرستان خود به سر ببرند.

فلاح‌زاده عنوان کرد: این تلاش‌ها که در ابتدا با اظهار این مطلب از سوی برخی عزیزان که بدون پشتوانه به شکست می‌انجامد، با یاری خدا و برخی از دستگاه‌ها نتیجه داد و در سال 90 اردوی دشت مرغاب فارس با حضور 170 نفر و سال قبل در اردوگاه شهید صدوقی یزد با حضور 450 نفر انجام شد.

وی ادامه داد: امسال با قرار دادن شرط معدل، 170 نفر از دانش‌آموزان راهنمایی و دبیرستان خواهر و برادر با حضور در اردوگاه اداره بهزیستی استان یزد به انجام رسید و فعالیت‌ها امسال با ثبت رسمی موسسه سلامت اجتماعی فاطمه الزهرا (س) در بهزیستی به صورت رسمی انجام شد که این مسئله کمک بسیار خوبی از جانب بهزیستی برای اجرای برنامه‌ها بود و جا دارد از مدیرکل بهزیستی استان و رئیس این اداره در شهرستان برای کمک به این فعالیت ارزشی قدردانی کنیم.

مدیرکل بهزیستی استان یزد نیز در این برنامه اظهار داشت: اردوها نقش ویژه‌ای در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد و باید در این مباحث و در این اردوها به آن توجه خاص داشت.

رحیمی‌نسب افزود: بحث آسیب‌های اجتماعی به صورت جدی به میان مردم آمده است و با فشار و تمهید و به قول بیرونی‌ها تلاش، رشد روزافزون در میان جامعه ما دارد و گاهی احساس می‌شود که موفق هم بوده‌اند که این مسئله لزوم دقت همه اعم از مربی، دانش‌آموز و خانواده را خاطرنشان می‌کند.

وی با اشاره به بحث حجاب در این هجمه عنوان کرد: تنها کشوری که پوشش حجاب کامل را دارد ایران است و وضع پوشش در دیگر کشورها و حتی کشورهای اسلامی غیرقابل تحمل است و دشمن تلاش می‌کند که این وضع را در ایران نیز به وجود آورد.

رحیمی نسب گفت: نقش حجاب در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بسیار مهم است و خانم‌ها باید با حساسیت با این مسئله برخورد کنند زیرا هنر زنده نگهداشتن اسلام و شیعه حجاب است و اصل حفاظت از آسیب‌های اجتماعی حفاظت از دین است.

وی با اشاره به مبحث اعتیاد اظهار داشت: اعتیاد در کشور ما ورود جدی پیدا کرده و آسیب‌های جدی به خانواده‌ها وارد کرده و هجمه دشمن در این بحث موفق بوده است که در مورد مواد مخدر صنعتی بیشتر صدق پیدا می‌کند.

رحیمی نسب با تقدیر از نقش ارزشی گروه ندای بهشت و کار ایثارگرانه آنان گفت: خود را موظف می‌دانیم که از این حرکت‌ها حمایت کنیم و امید داریم که مسئولان کشوری با نگاهی ویژه به بحث پیشگیری که تاکنون کمتر به آن توجه شده است زمینه را برای حمایت از چنین فعالیت‌هایی آماده‌تر کنند.

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان یزد نیز اظهار داشت: حضور در جمعی که ایثارگرانه برای گسترش ارزش‌های اسلامی در جامعه و همچنین آشنایی جوانان با آسیب‌ها و پیشگیری از آنها تلاش می‌کنند مایه افتخار است.

دشتی افزود: بیش از 30 سال است که در بحث مقابله، پیشگیری و درمان موادمخدر تلاش می‌کنیم ولی هنوز شاهد این بلا در جامعه هستیم و همین مسئله نشان از لزوم توجه بیشتر به این مسئله دارد.

وی با اشاره به وضعیت خاص کشور همچنین همجواری ایران با کشورهایی چون پاکستان و افغانستان گفت: چیزی که امروز بر نگرانی‌ها افزوده است وجود مواد مخدر صنعتی است که در همه جا قابل تولید است و آسیب‌های جدی به جامعه وارد کرده است.

این مسئول با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی انجام شده عنوان کرد: نیاز به کار جدی فرهنگی در بحث پیشگیری وجود دارد و اقدامات خودجوش گروه‌هایی چون گروه ندای بهشت می‌تواند الگویی برای دیگران باشد و این البته از وظایف ما برای کمک به آنها نمی‌کاهد.

سومین اردوی ندای بهشت به مدت 10 روز در منطقه نیر تفت پذیرای دختران و پسران مقاطع راهنمایی و دبیرستانی ابرکوه است.

انتهای پیام/2464/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول