اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان خبر داد

آغاز کشت محصولات خارج از فصل در هرمزگان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: کاشت محصولات خارج از فصل در زمین‌های زراعی هرمزگان بر اساس طرح اصلاح الگوی کشت (خروج از تک کشتی) آغاز شد.

آغاز کشت محصولات خارج از فصل در هرمزگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علینقی صالحی ظهر امروز طی نشستی در همین رابطه اظهار داشت: طرح اصلاح الگوی کشت از سال زراعی 92-91 درسطحی بالغ بر 55 هزار و400 هکتاردر این استان آغاز شده است.

وی افزود: با برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده طرح «اصلاح الگوی کشت صحیح» امسال در سطح 84 هزار و 875 هکتار با پیش‌بینی میزان تولید یک میلیون و 620 هزار تن محصول آغاز شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان با تشریح این طرح گفت: کارشناسان ناظر با مراجعه حضوری به کشاورزان و اندازه گیری میزان Ec آب، وسعت زمین زراعی، مقدارآب ، کیفیت خاک و اقلیم منطقه، کشاورز را در زمینه انتخاب نوع محصول و همچنین میزان کشت راهنمایی و اطلاعات جمع آوری شده را نیز در فرم های مخصوص جمع آوری می‌کنند.

صالحی اضافه کرد: در اجرای این طرح به کشاورز گفته می‌شود که با استفاده از این مقدار آب و زمین و اقلیم منطقه قادر است چه محصولاتی را و در سطح چند هکتار کشت کند.

این مسئول با توجه به زمان باقیمانده تا زمان آغاز کشت محصولات خارج از فصل از کشاورزان این استان خواست در اسرع وقت نسبت به انعقادتفاهم نامه کشت به مدیریت‌ها و مرکز جهاد کشاورزی در سراسر استان مراجعه کنند.

صالحی بیشترین محصولات زراعی تولیدی کشاورزان را گوجه فرنگی، بادمجان، فلفل، خیار، کدو  و پیاز ذکر کرد.

هرمزگان یکی از مهم‌ترین قطبهای تولید سبزی و صیفی پائیزه و زمستانه در کشور است.

انتهای پیام/88007/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول